webForumDet fria alternativet

urklipp +mac

6 svar · 329 visningar · startad av doggelito

doggelitoMedlem sedan juni 20003 076 inlägg

kan man få denna att funka på mac?

function copyText() {
	window.clipboardData.setData("Text",document.getElementById("strValues").value);
}
dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Antar att du menar IE på mac...

Enligt MS' hemsida skall det fungera i IE v5 och senare, har inte testat eftersom jag tyvärr inte har tillgång till en mac.
http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/objects/clipboarddata.asp

Samma funktionalitet finns även för Mozilla men användaren får först upp en säkerhetsruta.

jag får bara:
window.clipboarddata är inte ett objekt med IE5.2 på mac. :(

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg

Referensen på http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/objects/clipboarddata.asp syftar på IE under windows. Eftersom clipboard'et ligger närmare systemet (berör mer än bara webbläsaren) fungerar det inte (än) i IE på Mac OS. Jag har inte sett någon lösning på det än.

dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Anade det, men varför står det inte på sidan då isf ?

IE för mac utvecklas inte längre sedan ett bra tag, så att detta inte fixats ännu är kanske inte så konstigt ;)

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg

dAEk^ skrev:

men varför står det inte på sidan då isf ?

Dunno, kanske för att MS smått förnekar existensen av andra OS än Windows (men ändå vill tränga sig in på andra marknader)... :)

synd att sådana bra funktioner är specifika för en viss webläsare!
men, men, det skulle väl se ut om det fanns en funktionsstandard för alla läsare! :)

jag fick lösa problemet utan att använda clipboard, fick mellanlagra i textfält istället.

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)