CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Jag har ett sorts menysystem på sidan som är under construction.
I vilket fall, jag vill att länkarna i menysytemet skall bli vita när musen förs över de.
Koden för länkarna ser ut såhär:
<a href class="menutitle" onclick="BytMeny('Sub5')">FAQ</a href>
Hur får jag en hover effekt på denna länk?
Tack på förhand//
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg i din stilmall:
a.menutitle:hover {color:white}
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Din kod är inte helt rätt.
1. href måste ha ett värde.
2. Du ska avsluta <a>-taggen med endast </a>.
Så här ska det se ut.
<a href="#" class="menutitle" onclick="BytMeny('Sub5');return false;">FAQ</a>
CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Web-tor min hjälte ;)...Hade du vart en av det motsatta könet och ganska så vacker och trevlig och så vidare och så vidare så kanske att jag rent av eventuellt om tillfället hade varit rätt och så hade kysst dig. Men nu är ju läget inte så så jag tackar och bugar...
Pssssssst! Måste fråga en grej till. Nu funkar det med hover men då blir bakgrunden "HIGHLIGHTAD" och blir lite ljusare grå än vad den borde...
Kolla in på http://aa.domaindlx.com/mobil/index.htm för att se hur det är.
Hur löser jag detta?
Tack på förhand //
J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg HEJ!
Jag blir inte riktigt klok på dina css:er, i själva menyn har du
a.menutitle:hover { background-color:#585858; }
Busenkelt alltså!
Men, 3x58 ger den mörkgråa färgen???
Ingen lösning alltså, men kolla dina classer.
CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Kan förstå om du klagar på de, CSS och jag har det inte så bra ställt tilsammans :P
Nu fungerar det iaf. när man hovrar men då öppnas det en top till när länkarna trycks ner. :(
Använder en sida som toppen ligger i och så en iframe där själva sidan ligger i.
Hjälp snälla...
J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg HEJ!
Det beror troligen på att du har target="body" samtidigt som du har ett funktionsanrop.
Bestäm dig för ett av dem, dvs ta bort target.
[<a href="#" target="body" class="menutitle" onclick="BytMeny('sub1')">Nyheter</a>
CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Har nu tagit bort taget, men då öppnas en ny sida istället. Kolla själva. Vad beror detta på?
Tackar
CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Ingen som vet??? Tacksam för ett svar ;)