KaElJoMedlem sedan mars 20042 inlägg Hej!
Hittade precis hit till forumet och bestämde mig direkt för att det är stället för mig!
Jag är en glad prick som gillar datorer, gör lite allt möjligt tex HTML kodar, bygger/lagar datorer, supportar och spelar. Allt är på amatör nivå så klart!
Nu har jag ett problem. Har gjort en sida åt en kompis i spanien. För att lära mig nya saker valde jag att använda iframe. Jag har 4 sidor som ska öppans i iframe. Nu till problemet. När man kommer in på sidan är det tänkt att den första html sidan automatiskt ska öppna sig i framen. Men icke sa nicke! Det som kommer fram i iframen är en vit sida men texten att sidan inte kan öppnas/nås. För att en sida ska laddas i iframen måste jag klicka på en av länkarna jag gjort.
Kan någon ge tips eller kod om hur jag löser detta problem?
KaElJo
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg <iframe src="sidan du vill skall öppnas.html"></iframe>
Wälkommen till wF :birp
KaElJoMedlem sedan mars 20042 inlägg Tack för tipset och koden! Tyvärr så funkade inte så jag skickar med min kod, kanske någon ser direkt vad som är fel.
KaElJo
<iframe src="iframe-svenska.htm" name="iframe" width="550" height="340" scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true"></iframe>
VimpMedlem sedan juli 20022 537 inlägg Det ska fungera..
Finns sidan?
Vad ploppar upp på skärmen?
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Hmm...
Har du koden för länkarna som fungerar också?
Ligger dessa förresten på samma HTML-sida som din iframe?
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg
KaElJo skrev:
Tack för tipset och koden! Tyvärr så funkade inte så jag skickar med min kod, kanske någon ser direkt vad som är fel.
KaElJo
<iframe src="iframe-svenska.htm" name="iframe" width="550" height="340" scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true"></iframe>
Det är inget fel där(vad jag kan se), du får kolla upp sökvägen och filnamn(rätt mapp, stora och små bokstäver osv) en länk till sidan kan underlätta för "oss" att hjälpa ;)