När man klickar på länken kommer man till en ny sida som inkluderar samma meny. Så nu till min fråga, finns det något sätt att kunna använda spårbarhet i menyn.
classen meny-over ändrar bakgrundsfärgen på cellen, samma färg skulle jag vilja behålla så länge besökaren stannar kvar på på sidan index.php?page=bilar.
Finns det något finurligt sätt att fixa?
Det enda sättet jag kommer på är att ändra koden på varje undersida, så att när man är på just den undersidan så har man annan kod i den cellen.
Du skulle väl kunna lösa det med php istället. Sätt de menyförslagen du har som variabler och anropa sedan dessa på respektive undersida. Minskar ju ner koden en aning och du behöver bara ändra i variablerna. Tyvärr så segar det ju ner servern men det är i alla fall ett knep dock långt ifrån det bästa..
För att infoga varje undersida. Alltså har jag en layout runt om och sedan infogar jag bara varje undersida på det sättet.
Eftersom jag kan noll php och det är Qimen som fixat all kodning på sidan, så kanske du skulle kunna utveckla lite bättre, gärna med kod, så att även jag förstår.