Emil RTMedlem sedan feb. 2004200 inlägg Har ett mycket litet problem som jag retat mig på ett tag nu.
Tänkte om det är ngn mer som har råkat ut för samma.
Jag brukar länka in stylesheets till HTML-sidorna:
<link href="/script/style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
Det fungerar finfint om man kör på lokal wwebbserver eller ute på webben. Dock när man bränner ner hemsidan på en skica och (av ngn anledning) vill titta på den där så hänger inte CSS:en med.
Why?
/E
diondraMedlem sedan feb. 200461 inlägg jag brukar skriva
<link rel="stylesheet" href="namn.css">
funkar perfekt för mig =)
PeppoMedlem sedan sep. 2003205 inlägg Skippa första frontslashen kanske?
Alltså så här:
<link href="script/style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
Om du behöver stega bakåt i strukturen så använd "../" istället. Misstänker att det blir nåt fel i länkningen när man kör från skiva eftersom "/" betyder att den ska börja från root:en på den.
Det är iaf vad jag tror :)
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg I och med att man anger href ska väl href="/script/style.css" tolkas som www.sidan.com/script/style.css :q
Två möjliga fel är det väl som kan uppstå: Felaktig sökväg (och) eller felande rättigheter.
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Jupp - och /mapp/fil.css brukar tolkas som c:\mapp\fil.css om man kör en webbsida lokalt någonstans från filsystemets C: och OS:et är "något Windows".
Samma sak för en CD - /mapp/fil.css på en skiva i D: pekar "normalt" ut D:\mapp\fil.css i Windows
Så - några följdfrågor:
Kör du Windows, Unix, Linux, Mac eller något annat?
Vilken webbläsare kör du med?
Har du provat om problemet uppstår även i någon annan webbläsare?
För jag antar att det inte är så enkelt att du har råkat lägga hela wwwrooten som en mapp överst i filträdet på CD:n och på så sätt förskjutit sökvägen till D:\wwwroot\mapp\fil.css ? ;)
Emil RTMedlem sedan feb. 2004200 inlägg precis precis.
man blir blind som en motherfucker när man suttit ett tag. klart att slashen skulle bort.
thanx!
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg
Emil RT skrev:
man blir blind som en motherfucker när man suttit ett tag.
:OO
Något mer passande ord tror jag du kan hitta på. ;)
Kul att det löste sig i alla fall.