webForumDet fria alternativet

Tabell problem...

4 svar · 307 visningar · startad av Bosse168

Bosse168Medlem sedan nov. 20031 019 inlägg

<table><tr><td nowrap>
<td bgcolor="#4b525c" valign="top"><br><Br>
<table cellspacing="0" cellpadding="0" border="0" bordercolor="#75818e" align="center">
<tr>
<td bgcolor="#75818e" width="210" height="17" background="gfx/test.gif"><font face="verdana" size="1">    story</td>
</tr>

<--->
Texten ovanför visar en titel med en bakgrunds-gif som hör till ett textfält under.

Texten nedanför är fortsättningen av koden. På den vill jag ha en ram som är i färgen "#BBC2CB".
Måste jag använda en helt ny table? Har provat det men får dom inte helt ihop, utan isär.
<--->

<tr>
<td bgcolor="#343941" valign="top" width="244" border="1" colspan="2"><font face="verdana" size="1" color="#cccccc">text här, text här, text här, text här, text här, text här, text här</font></td>
</tr>
</table>

Alltså Ram (border) på det som som koden jag klistrat in längst ner innehåller, utan ram på det övre. Dom hör samman genom samma table-tag.

mattiasnordinMedlem sedan maj 20012 062 inlägg

Är det något som detta du söker?

<table><td>
cell 1
</td><td style="border:1 solid #BBC2CB">
cell 2 med border
</td></table>

Med stylessheets kan du få en ram runt en cell. Tex: style="border:1 solid #BBC2CB"

jarvkloMedlem sedan juli 20013 295 inlägg

... och skriver du

style="border:1[b]px[/b] solid #BBC2CB"

(dvs med enhet på bredden) så funkar det i t.ex. Netscape och Mozilla också :birp

@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg

... och ser man till att inte göra så här:

<table><tr>[b]<td nowrap>
<td bgcolor="#4b525c" valign="top">[/b]<br><Br>

... så blir det säkert ännu bättre! ;)

Bosse168Medlem sedan nov. 20031 019 inlägg

Ok hur ska koden vara nu egentligen blir helt förvirrad :)

Och har en till idé, men jag har ingen aning om ifall det går att genomföra med html.

Jag skulle vilja ha en ram runt, precis som nu - men sen ännu en precis utanför som är svart. Går det att lägga två ramar runt, eller göra så att det ser ut som det?

Genererad på 394 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb