SmultronMedlem sedan juli 2002423 inlägg Jag har testat lite olika knep för att få den platt men inte hitta ett bra sätt.
Använde jag Css ser den ut so ja gvill ha den men den lägger sig vid sidan av den "riktiga"border och när man drar så drar man bredvid den till vad man ska säga.
Jag vill få orginalborder att bli platt på framen, hur ska jag göra?
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg [red]
<iframe src="www.google.com" name="minframe" width="200" frameborder='0' height="300" style="border: #669900 solid 1px;">
[/red]
kanske ;)
mv icaaq
SmultronMedlem sedan juli 2002423 inlägg ja men border blir inte på rätt ställe utan mer bredvid där man kan dra
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Vad ska du presentera i iframen?
Det är nog bättre att sätta en border på något element i din src.
Visa lite kod på det du ska presentera i iframen.
mv icaaq
SmultronMedlem sedan juli 2002423 inlägg grejen är ju att jag vill ha frameborder på men inte upphöjd
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Visa lite av din nuvarande kod eller om du har en länk till sidan :)
mv icaaq
(Jag läste kanske ditt första inlägg lite fort så jag måste fråga om det gäller ett vanligt frameset eller en inlineframe (iframe))
<frameset rows="50,*" style="border: #669900 solid 5px;>
???
Det finns ju annars en mängd "fullösningar". Försök att förklara varför du vill göra som du vill. Jag förstår inte hur designen ska se ut. Vill du vara lite mer flexibel kan du lägga en tabell i varje frame och köra icaaq's stylesheet i denna.
Har du angett marginheight="0" marginwidth="0" så kommer den bordern ligga mot kanten i browsern, om det är det du vill... ?¿ ;)