webForumDet fria alternativet

Anmälnings formulär

4 svar · 308 visningar · startad av Ritznet

RitznetMedlem sedan okt. 20032 inlägg

Hej!

Jag har gjort ett anmälnings formulär på en sida, där kan man skriva in personuppgifter och välja en kurs som man vill gå.
Dessa uppgifter skickas sedan till företagets mail.'

Jag skulle nu vilja att även användaren fick en bekräftelse på bokningen av kursen där det står alla uppgifter man skrivit in samt pris för kursen och vart det skall betalas.

Jag vet att man kan göra detta i asp men jag undrar nu det går att göra på nått vis med html, eller om det finns nått script som kan fixa det.

J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

HEJ!

Hur vill du presentera det, på en webbsida eller i ett e-brev?

På något sätt måste du ju få tag i värdena, och sedan presentera dem, och då verkar det väldigt krångligt att göra det med javascript. Och att kunna göra det med html förstår jag inte, på något sätt ska ju kvittensen avspegla en beställning som är olika för varje kund???

Det absolut enklaste är väl att lägga till cc på brevet till företaget, varför inte göra det? En rad kod, få sekunders arbete!

jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg

Hej Ritznet och välkommen till wF.

Om jag förstår dig rätt så behöver du helt klart någon form av ServerSide-kod (t.ex. ASP) för att fixa detta.

Vill du ha tråden flyttad till ASP-forumet eller har du koll på den delen av problemet?

RitznetMedlem sedan okt. 20032 inlägg

Det absolut enklaste är väl att lägga till cc på brevet till företaget, varför inte göra det? En rad kod, få sekunders arbete!

Vad menar du med det där cc och hur gör jag det ?

Hej!
Tack för svaren, jag vet hur jag skall göra det i asp men problemet är att webbsidan skall ligga på tele2´s server och den stödjer inte asp vad jag vet.

J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

HEJ!

Hur fixar du epostningen av formuläret?
Jag använder JMail, om jag får bestämma, där heter det JMail.AddRecipientCC "epost", "namn etc". Alla epostkomponenter har något som troligtvis heter CC i funktionen.

Jag tror att Tele2:s server stödjer asp, det gör alla servrar som standard, byt annars :e

Vi halkar tillbaka till första frågan isåfall, hur får du iväg eposten då? Går det via cgi eller en fritjänst? Oavsett vilket, finns cc, titta i dokumentationen.

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)