Undrar ifall det går att göra så att när man drar över muspekaren över en cell, så ska den byta bakgrundsfärg. Har för mig att jag hört/sett det innan, men minns ej vart.
Någon som har förslag på lösning?
--
Daniel
16 svar · 486 visningar · startad av macgunde
Undrar ifall det går att göra så att när man drar över muspekaren över en cell, så ska den byta bakgrundsfärg. Har för mig att jag hört/sett det innan, men minns ej vart.
Någon som har förslag på lösning?
--
Daniel
http://www.deftcode.com/archives/stupid_css_tricks_trtd_hover.html
Som det står där så funkar det inte i IE.
mv icaaq
Testade, men funkade inte så bra. Tackar ändå för tipset :)
Använder för tillfället:
"a:hover { background-color: #AAC3CF; text-decoration: color: black; }"
Men den markerar bara texten...
--
Daniel
Du kan ju kanske köra en med en gammal hederlig onMouseover="this.style.backgroundColor='#FFF000' / onMouseout="this.style.backgroundColor='#FF0000' på din tr istället?
mv icaaq
<td class="tout" onmouseover="this.className='tin'" onmouseout="this.className='tou'" onclick="hihi.php'">Startsidan</td>
Går ju bra :)
Jag får testa detta imon... Tack för svaren
Okkido skrev:
<td class="tout" onmouseover="this.className='tin'" onmouseout="this.className='tou'" onclick="hihi.php'">Startsidan</td>Går ju bra :)
Hmm kan du utveckla hur du menar... Får det inte att fungera... :(
--
Daniel
Det läggs till något jämte länken, kanske blir columnen bredare...
Vart ska jag skriva in vilka färger som ska användas?
icaaq skrev:
Du kan ju kanske köra en med en gammal hederlig onMouseover="this.style.backgroundColor='#FFF000' / onMouseout="this.style.backgroundColor='#FF0000' på din tr istället?
mv icaaq
Denna koden får jag att fungerar delvis nu, men bara när jag lägger onMouseOver... När jag lägger till onMouseOut så slutar det att fungera... Du ser hur jag lagt in koden här...
<tr onMouseover="this.style.backgroundColor='#AAC3CF' onMouseout="this.style.backgroundColor='#cccccc'<tr>
<td class="menu"><a href="#" class="menu">
Välj rätt träningsform</a></td></tr>
Ser du något fel?
<tr onMouseover="this.style.backgroundColor='#AAC3CF'" onMouseout="this.style.backgroundColor='#cccccc'"><tr>
<td class="menu"><a href="#" class="menu">
Välj rätt träningsform</a></td></tr>
På denna adress så kan ni se hur det ser ut :)
http://213.150.141.203/~danielpeterson/lgk/index.html
Tror att du har fått med lite källkod:
Ljungby gymnastikklubb skrev:
Styrketräningspass som bygger på förutbestämd
;)
Observera länken: Acceptera som slutgiltigt svar :)
Jo jag vet...
Ska göra en templates av sidan snart och lägga in alla avdelningars info... Doch fungerar bara JavaScriptet med dropdownmenyn i explorer... :( men det får jag försöka fixa...
Exempelsidan ger mig massvis med Javascript errors i Mozilla.
Om du fortfarande är intresserad av att lösa detta med enbart CSS så kolla in detta:
<style type="text/css">
table a
{
color:white;
text-decoration:none;
display:block;
background:green;
}
table a:hover
{
background:blue;
}