Hej jag håller på att göra en hemsida i DW och jag använder ramar och då är det så att jag vill ha svarta ram kanter men jag får enbart gråa hur gör jag ?
tack på förhand Spitfire
25 svar · 549 visningar · startad av Spitfire87.net
Hej jag håller på att göra en hemsida i DW och jag använder ramar och då är det så att jag vill ha svarta ram kanter men jag får enbart gråa hur gör jag ?
tack på förhand Spitfire
Ska du verkligen ha ramkanter på dina ramar????
Det brukar man undvika....eller snackar du om tabeller kanske:OO :)
Om det är tabeller/ramar så kolla i koden och se om det står #000000.
Det är svart.
ja det gör det men jag får ändå tjocka gråa kanter
=(
Pratar vi tabeller eller ramar (frames)?
Ramar
ok, om du öppnar upp den i din browser ser du ramarna då???
jag ser ramarna jag vill färga men dom är gråa =(
/r va inget...
tyvärr så får jag bara upp en sida på den länken den visar inte hela framesetet.
Men vad jag vill veta är om det ser likadant ut i browsern, för du har en inställning i DW som gör att du ser din layout med tjocka gråa ramar. och det är bara visuellt för dom kommer inte att se så ut i browsern.
vart fixar man det i DW ?
Men haloooooo snälla svara hur det ser ut i browsern
Hur menar du ? jag är lite av en newbie på webdesign :r
ok.....om du går till IE eller netscape eller vad du nu använder och så tar du...
arkiv--> öppna-->och så väljer du den foldern och dokumentet du har gjort.....
hur ser det ut då?
*ler* ja det var det jag ville veta.....
då tror jag att du får ge oss lite kod så att vi får kolla på det...
det är dessa jag vill ha svarta
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
<html>
<head>
<title></title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_reloadPage(init) { //reloads the window if Nav4 resized
if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);
//-->
</script>
</head>
<frameset rows="67,*" cols="*" framespacing="0" frameborder="no" border="0">
<frame src="Upp.htm" name="topFrame" scrolling="NO" noresize >
<frameset rows="*,102" cols="179,*,203" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
<frame src="Left.htm">
<frameset rows="*" cols="*,119" frameborder="yes" bordercolor=""#000000"">
<frameset rows="80,*" framespacing="1" frameborder="yes" border="2" bordercolor="#000000">
<frame src="Banner.htm" name="topFrame1" frameborder="yes" scrolling="NO" noresize bordercolor="#000000" >
<frameset rows="*,58" cols="*" framespacing="2" frameborder="yes" border="2" bordercolor="#000000">
<frame src="Background.htm" name="mainFrame" frameborder="yes" bordercolor="#000000">
<frame src="Status.htm" name="bottomFrame1" frameborder="yes" scrolling="NO" noresize bordercolor="#000000">
</frameset>
</frameset>
<frameset rows="*,58" cols="*" framespacing="2" frameborder="yes" border="2" bordercolor="#000000">
<frameset rows="80,*" frameborder="yes" border="2" framespacing="0" bordercolor="#000000" >
<frame src="Box3.htm" name="topFrame2" frameborder="yes" scrolling="NO" noresize bordercolor="#000000" >
<frame src="Menue.htm" name="rightFrame" frameborder="yes" scrolling="NO" noresize bordercolor="#000000">
</frameset>
<frame src="Box2.htm" name="bottomFrame2" frameborder="yes" scrolling="NO" noresize bordercolor="#000000">
</frameset>
</frameset>
<frame src="Right.htm">
<frame src="Box1.htm" scrolling="no">
<frame src="Down.htm" name="bottomFrame" scrolling="NO" noresize>
<frame src="Box.htm" scrolling="no">
</frameset>
</frameset>
<noframes><body>
</body></noframes>
</html>
Spitfire>>> Jag är hemskt ledsen men jag måste gå min lilla bebis har vaknat....hoppas att någon annan kan titta på det, annars tar jag tag i det imorgon.
okej :)