Undrar vad som är fel med nedanstående kod. Det som skrivs ut på sidan är:
[an error occurred while processing this directive] Variabel B
Sidan anropas med https://www.server.se/test/?variabel=a
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Untitled</title>
</head>
<body>
<table border="0" cellpadding="8" cellspacing="0" width="700">
<tr>
<td>
<br>
<font size="2">
<!--#if expr="$QUERY_STRING = /^\/variabel=a/" -->
Variabel A
<!--#else -->
Variabel B
<!--#endif -->
</font>
</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Hmm...
Skall det inte vara
<!--#if expr="${QUERY_STRING} ... ... ...
(med fiskmåsar)
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Är inte detta mer ett php problem än ett html, xhtml, css problem ;)
mv icaaq
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Nej det är ett SSI-problem. SSI är alltså inte direkt relaterat till något serversidespråk (även om SSI "normalt" funkar även i PHP och ASP också)
Det förekommer att webbservrar konfigureras så att man kan köra SSI från "vanliga" HTML-sidor via extensionen .shtml eller liknande och man kan förmodligen även "konfigurera igång" SSI för alla typer av webbsidor om man har konfigureringsmakt på vilken webbserver som helst.
Kanske skulle tråden passa lika bra i webbutveckling, övrigt - men eftersom det redan ligger ett *gäng* SSI-trådar här i html, xhtml, css (söker man på SSI så ser man att antalet är såpass stort att man kan tala om praxis att SSI-trådar får ligga kvar om de inte direkt berör t.ex. PHP eller ASP) så gjorde jag bedömningen att tråden ligger i rätt forum (eftersom inläggen inte innehåller annat än "ren" HTML och lite SSI-kod).
Hälsar
/Jarvklo
Moderator html, xhtml, css.
Tips -
Om man använder länken "rapportera till moderatorn" här intill när man har tips eller åsikter om var en tråd hör hemma så slipper sådana här diskussioner hamna "publikt" och fylla ut trådar i onödan.
PS.
Det här låter som ett personligt påhopp när jag läser igenom det en extra gång innan jag postar svaret - men det är verkligen inte menat så!
Låt mig försöka en gång till förklara vad jag menar:
Jag är egentligen bara ute för att markera att jag anser att webforum vore betydligt trevligare att uppleva om folk i allmänhet överlät åt oss moderatorer att sköta det trista "pekpinnandet" som verkar behövas emellanåt via PM och e-post istället för att själva ta tag i saker i form av inlägg med "pekpinnar" direkt i forumen.
Det är en personlig åsikt - men jag tror vi undviker en del missnöje och trista sidodiskussioner om vi lite till mans utnyttjar "rapportera till moderatorn" hellre än att posta "öh-hör-inte-hemma-här"-inlägg lite oftare... Och det gäller naturligtvis mig också :bire
PEACE!