Hejhej,
Jag vill aktivera en funktion när jag klickar i en td, men det fungerar ju inte i netscape - är det någon som har något sätt att gå runt det eller är det bara att ge upp?
/Tack:)
12 svar · 288 visningar · startad av Molna
Hejhej,
Jag vill aktivera en funktion när jag klickar i en td, men det fungerar ju inte i netscape - är det någon som har något sätt att gå runt det eller är det bara att ge upp?
/Tack:)
Du får mer än gärna visa den kod du använder.
I Netscape 4 fungerar det kanske inte, men varför utveckla en sida för en browser som är äldre än begreppet bredband?
Bra fråga, den ställer jag mig om och om och om igen.. men det är inte jag som bestämmer det tyvärr..:)
Det är inte så att felet ligger i javascriptet som anropas?
Jag har själv använt onclick många gånger och det har fungerar i Netscape 4.
Har du använt det i en td också? Det vore ju helt otroligt roligt om det bara är jag som gjort något knas.. Men onclick fungerar ju i länkar för netscape 4, men inte för td eller tex img..
Funktionen är det inget fel på, och jag har testat att bara lägga en alert där.. den vill helt enkelt inte reagera på det...:/
Har du använt det i en td också?
Det kan jag inte svära på.
Jag kan inte testa nu heller - det var ju några år sedan men avinstallerade NN4. ;)
hehe;)
Men ert enhälliga förslag är att skita i netscape? har mailat en liten vädjan om det, får hoppas på det bästa..:)
Om någon har ett bra fulingknep på hur jag ska göra med det för netscape så är det absolut välkommet..
Att klaga på att en modern webbsida (som följer HTML-standarden) inte fugerar i en webbläsare från 1997 är lika korkat som att klaga på att en bil från 50-talet inte har ABS-bromsar, krockkuddar och AC.
Mycket vist skrivet;)
onclickattributet fungerar fr.o.m. version 6 av Netscape. Se länken nedan:
http://www.blooberry.com/indexdot/html/tagpages/attributes/onclick.htm
:)
Det där var en riktigt bra länk, tack så mycket!