webForumDet fria alternativet

Hur gör jag?

3 svar · 354 visningar · startad av michaelcarlsson

michaelcarlssonMedlem sedan mars 200147 inlägg

Om jag har en s k "rullgardin" på min hemsida där man kan ändra t ex vilken mat man gillar bäst..
Och om man bläddrar ner så kan man välja mellan t ex tacos, pasta etc... och vi säger att jag väljer tacos, och sen så klickar på på "skicka" knappen och då vill jag att när man klickar på skicka så ska det skickas till min e-post just att han/hon valde tacos.

Hur gör jag då?
Jag vet inte om det är endast html som gäller eller om man måste använda javascript också!?

Tacksam för svar!

Erik JuhlinMedlem sedan maj 200010 687 inlägg

Smartast och smidigast är nog att använda sig av något serverside-språk. Stöder inte servern din sida ligger på något serverside-språk så kan du använda någon av de tjänsterna som finns på internet. Här kanske du kan hitta något: http://cgi.resourceindex.com/Remotely_Hosted/Form_Processing/

Säg till sen om du behöver hjälp med koderna för formuläret. :)

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

McDMedlem sedan mars 20002 520 inlägg
<form enctype="text/plain" method="post" action="mailto:nille.wed@telia.com" name="kontakta">

kör du med ett vanlig folmulär kan du ju alltid köra denna action.... då kommer du få svaret direkt i mailet som skickas till dig... dvs slipper en dat fil.

------------------
McD- Burgers for the people!

www.mcdz.net- Sveriges minsta portal :P

Nya wF-Smilysar!

Erik JuhlinMedlem sedan maj 200010 687 inlägg

Inte så smart lösning med tanke på att många inte har konfiguerat sitt mail program..

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)