MrZEr0Medlem sedan juni 20039 inlägg Jag håller på med en CD-ROM produktion som skall ha ett HTML baserat navigeringsgränssnitt.
Det ska vara en Bild CD med bilder från vår semesterresa, samtidigt skall man kunna lyssna på mp3 låtar.
Man skall helst kunna byta låt utan några problem.
Tänkte lägga spelaren i en egen frame längst ner på sidan.
Går detta att lösa smidigt?
Mvh
Fredrik
Skulle det helt enkelt inte gå att lösa med denna kod:
<embed src="fil.mp3" autostart="true"></embed>
?
Om du inte vill ha spelarens fönster kan du ta bort detta genom att skriva:
<embed src="fil.mp3" autostart="true" width="0" height="0"></embed>
Eller var det något annat du var ute efter?
MrZEr0Medlem sedan juni 20039 inlägg jo precis, det är vad jag letar efter, fast jag skulle vilja ha typ en COMBO box där jag kan byta låt också.
F
Tja, en lösning som kanske inte är den bästa kan ju vara att du har länkar som skickar vidare till en annan sida som spelar upp en annan låt.
På så sätt kan du ju ha som en liten "spellista".
Antingen kan du ju ha "pilar" ( < > ) som länkar så att man lixom kommer till nästa låt.
Eller så kan du ju ha länkar till alla låtar som man trycker på för att komma till låten.
Finns säkert bättre lösningar, men detta går ju om man verkligen måste :D
Sebbe skrev:
För att sköta sidbytet med mer automatik är det nog lättast att använda något serverbaserat språk, t.ex. ASP eller PHP tillsammans med databaser - där du kan lägga in nya låtar och visa dem direkt på sidan istället för att ändra i källkoden varje gång du ska lägga in en ny låt.
Hehe, det skulle kunna fungera! om syftet var annorlunda än det Magnus menade
Jag håller på med en CD-ROM produktion som skall ha ett HTML baserat navigeringsgränssnitt.
Det ska vara en Bild CD med bilder från vår semesterresa, samtidigt skall man kunna lyssna på mp3 låtar.
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg /red Missuppfattning... ;) :r
MrZEr0Medlem sedan juni 20039 inlägg Tack Magnus, din lösning med länkarna blir strålande för denna enkla produktion!
Mvh
Fredrik