Kan man få listor i en annan färg?
Jag vet hur man byter form på dem, fast nu vill jag bara byta färg.....
------------------
"På min tid hade vi inga stenar. Vi fick gå ner till bäcken och tvätta våra
kläder genom att banka dem med huvudet."
15 svar · 489 visningar · startad av oelbal
Kan man få listor i en annan färg?
Jag vet hur man byter form på dem, fast nu vill jag bara byta färg.....
------------------
Dra in det här i en css fil ;)
body
{ SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #777777;
}
------------------
// Sensei - powwah@swipnet.se
BODY
{
scrollbar-face-color:#336699;
scrollbar-arrow-color:#ffffff;
scrollbar-track-color:#003366;
scrollbar-shadow-color:#003366;
scrollbar-highlight-color:#FFFFFF;
scrollbar-3dlight-color:#000000;
scrollbar-darkshadow-color:#000033;
}
------------------
DinDator.nu
Det kanske bara jag som är lite naiv, men... Vore det inte enklare att använda CSS-attributet "color" på listan? Dels så fungerar det, och dels så ändrar det inte färgen på scrollbaren om man har IE5.5.
------------------
Snyggt, Chainsaw. Tränar inför VM i core dump, ser jag?
*hrm*
<LI></LI> tänkte jag mer på... :e
------------------
Spelar ju förresten ingen roll. Man använder som Chainsaw sa color.
<style type="text/css">
<!--
li {color: #FF0000}
-->
</style>
<ul>
<li>Ett</li>
<li>Två</li>
</ul>
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
Det var faktiskt min datalärare som undrade, kläckte ur sig att det inte funkade med CSS......hmmmm.....
Det får iaf mig att börja fundera på deras kompetens... ;)
------------------
Datalärare behöver inte kunna allt, men det är idiotiskt om de hävdar att de gör det. :l
------------------
/Erik
Hade en webbdesignlärare för ett tag sedan.
Hon kunde inget, men trodde hon var den hippaste webbdesignern på denna sidan ekvatorn ;)
------------------
<A HREF="mailto:chavez@post.netlink.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
Ibland känner jag att jag vill rätta min webbdesignslärare när han har genomgång. Men det känns lite töntigt så jag bryr mig inte.
O andra sidan så kan han jäkligt mycket jag inte kan som t.ex. programmering och en del servergrejer. Han äger ju www.databasen.se ..
------------------
/Erik
Erik Juhlin >> Ibland känner jag att jag vill rätta min webbdesignslärare när han har genomgång. Men det känns lite töntigt så jag bryr mig inte.
Samma här!, eftersom man är bäst i klassen :e , så börjar kompisarna vråla så fort man försöker påpeka något fel som läraren sagt.....
------------------
Jag hade en lärare som hävdade att man inte kunde använda sig av filändelsen .html i Windows 95. Han är adminstratören för alla datorer i skolan.
*suckar djupt*
------------------
webmaster resources
Klart ni ska rätta era lärare om de har fel! Skolan ska lära ut rätt saker. Dessutom känns det lite som om åtminstone Eriks lärare inte verkar vara nån direkt stjärna på webdesign (efter vad jag kunde se på databasen.se). Programmering och servergrejer är INTE webdesign. Däremot borde det vara teoretiskt möjligt att kunna allt. (jag känner ingen som kan det...
Lycka till och reagera mot dåliga lärare (eller se till och lära er så ni blir bäst)
/ m a r t i n - på min tid fanns det inte lärare i Webdesign. Förresten det fanns inte webdesign alls...
------------------
martin.iconmedialab.se
martin@iconmedialab.se
Det värsta på gymnasiet var att jag efter en kvart var bättre på att hantera programmen vi pysslade med än lärarna. Man frågade en fråga, de började svettas, mumlade något om att "hämta manualen" varpå de försvann i en kvart, bara för att återvända och uppriktigt säga att de inte hade en aning. Datalärare på grundskolan + gymnasiet känns alltför ofta som taxichaffisar utan körkort.
------------------
Jag är en tolerant person, men bara mot de jag gillar, så passa dig!
trots att denna diskussion har spårat ur en del så måste jag få dela me mig av mina datalärare.
först ut är skotten Larry som vi hade i C++. kunde inte ett ord svenska... å när jag frågade honom hur man gjorde en cls (clear screen) i början av mitt program så sa han typ: "Go hack into the sourcecode yourself!".
Lol-o-meter: :) :) :)
Sen kom C++ lärare nummer 2, Leif. Han har en liten manual som han skriver rakt av på tavlan. Frågar vi nåt så säger han att vi kommer till det..
Lol-o-meter: :) :)
Mario var våran chilienska lärare som vi hade i Java. Han försökte förklara för oss vad Arrays var med en ruskig brytning, å efter hans 10 min korta föreläsning så förstod man typ.. inte ett skvatt... sen kom han fram till oss å frågade om han kunde få surfa på sina chilienska nyhetssidor på våra datorer...
Lol-o-meter: :) :) :) :)
Nu har vi Håkan i webdesign. Helt klart den bästa läraren i raden, som lär oss ASP. Han har visat oss webshopen som han gjort å håller på å lär oss å göra en egen. Alla sql-frågor gör han i designläget i access å kopierar till visual studio där han skriver all kod som han slutligen klistrar in i notepad.
Idag surfade jag in å skulle kolla på microdatorns webshop... Där hittar jag den webshopen som han använder i våran skola å säger så stolt att han gjort, men att han missat lite smågrejjer.. "de e bara en enkel liten butik".
Lol-o-meter: :) :) :) :) :)
okej... här har vi dem... vinnare är: HÅKAN, som rippar microdatorn.. :e
MVH
------------------
nakoz :)