sabbacusMedlem sedan juli 2002630 inlägg Tjipp. Jag har ett riktigt udda problem, som ovanligt nog *harkel* bara uppstår när man använder IE. När sidan laddas ser den ut som den ska, men när man rör musen över länkarna till vänster hoppar sidan till lite och loggan hoppar ner "en höjd" och det blir ett tomrum där loggan var innan. Jag har aldrig stött på problemet men jag undrar om någon sett problemet innan och vet hur man går runt det?
XHTML-koden är validerad XHTML 1.0 Strict.
Webbläsaren är (udda nog) IE 5.0 (jag trodde att jag körde sexan. Antar att jag glömt att uppgradera sedan ominstallationen)
Länk: Sidan i sig
Skärmdumpar:
Hur sidan ser ut när den laddas
Hur sidan ser ut när man för musen över länkarna till vänster
Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg Jag kör IE6.0 och för mig fungerar sidan som den ska. Kan tyvärr inte hjälpa dig med problemet :(
Alpha II skrev:
Jag kör IE6.0 och för mig fungerar sidan som den ska. Kan tyvärr inte hjälpa dig med problemet :(
Håller med ovanstående skribent att det fungerar alldeles utmärkt för mig med! inget hoppandes!
Inget hoppande här heller (IE 5.5)
dectgapMedlem sedan sep. 20021 655 inlägg Efter lite felsökning kom jag fram till att problemet ligger i din CSS-kod. Av någon anledning tycker IE5 inte om
a.menunav:hover {
background-color: #cccccc;
}
Du kan plocka bort bakgrunden för a.menunav:hover i IE5 och därigenom slippa hoppande bilder genom att lägga följande i head på din sida:
<!--[if IE 5]>
<style type="text/css">
a.menunav:hover {
background-color: transparent;
}
</style>
<![endif]-->
Alla läsare utom IE5 ignorerar det eftersom det hela faktiskt är en kommentar.
sabbacusMedlem sedan juli 2002630 inlägg Nu har jag ladgt in din föreslagna kod i sidan. Jag har tyvärr(?) inte IE5 installerat längre då jag uppgraderat till IE6 nu. Någon som sitter på IE5(.0) som har lust att kolla så att det fungerar?
/M