Hur gör man för att låsa ett lager? Jag har ett lager med en bild i som jah har placerat med top och left. Problemet är bara att lagret följer med scrollningen av sidan. Vad jag vill är att lagret med bilden ska ligga fasst på sidan när man scrollar den.
Låsa ett lager?
7 svar · 344 visningar · startad av AndreasC
Kan du inte berätta vart exakt på bratta.com som jag hittar denna information? Det är en ganska stor sajt och jag kan inte hitta den informationen som jag är ute efter.
Du kan göra det i ren CSS. Hur?
position: fixed;
Jaha, det var väl inte alldeles för svårt? Lägg bara till det här i CSS-egenskaperna på objektet så fungerar det kanon. Misstänker att standardmässigt sämre läsare (NS4, IE4) inte stödjer det.
------------------
Snyggt, Chainsaw. Tränar inför VM i core dump, ser jag?
Nej, det blev inte alls som jag hade tänkt mig. Bilden placeras nu under texten trots att lagret med texten är inställd för att ligga underst och bilden för att ligga överst. Dessutom förlorar bilden sina positionsinställningar. Och framförallt så fixeras den inte utan följer med när man scrollar. Jag har tänkt mig att sidan ska fungera med IE 5+
Tack Matti. Det funkar mycket bra förutom att bilden hoppar lite grann under tiden man scrollar men jag ska undersöka det vidare och se om det går att lösa. Jag ska fråga på bratta.com
Dock fungerar det uselt i standardkompatibla läsare (Moz, Opera, Konqueror). Skittråkigt.
------------------
Snyggt, Chainsaw. Tränar inför VM i core dump, ser jag?