Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg Jag har gjort ett försök med att byta ut alla tables på sidan jag arbetar med till att istället använda layers för att placera de olika delarna av sidan. Det funkar för konstigt nog bättre i mozilla än i IE (det brukar ju vara lite annorlunda :p ).
https://www.henell.com/progamerz/test/
Skuggan längs kanterna fungerar inte i IE. :l
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg Har du provat att positionera bakgrunden?
<div style="position: absolute; width: 13px; height: 100%; background: url('img/left_border.gif');background-repeat:repeat-y;background-position: top left;"> </div>
<div style="position: absolute; width: 13px; height: 100%; left: 587px; background: url('img/right_border.gif');background-repeat:repeat-y;background-position: top right;"> </div>
Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg Nej det fungerar tyvärr inte heller :(
Probelemt är att IE inte verkar bry sig om att jag har satt height till 100%.
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg 100% på en absolutpositionerad div är alltid byngligt pga att olika webbläsare beräknar detta olika...
Men jag har ingen lösning på *det* tyvärr :(
Men bifogat inlägget är en variant på kodning av sidan med lite mindre absolutpositioneringar och "moz-special-styles" som du kan använda om du vill (den löser även problemet med "nyheterna och det röda strecket" som du frågade om i din förra tråd ;) )
Alla CSS-ändringar som gjort, har gjorts i <style>-taggen ;)
PS.
zip-filen innehåller även en ny bakgrundsbild som ersätter dina vänster och högerkantbilder (du kör ju med fix bredd, så det blev enklare så ;) )
GOTT NYTT ÅR !!!
Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg jarvklo >>
Tack så mycket! :bire