Hello! jag håller på o koda lite, och i mina tabeller har jag en border på 0,5 pixlar SAMT att jag har border-Color, men mozilla / netscape gillar juhe inte bordercolor! hur ska man göra =/ bli helt vansinnig sidan ser helt skev ut i mozilla / nescape när bordercolor inte fungerar!
vad ska man göra? göra om hela hemsidan så netscape användare också kan ha nytta av den? eller bajsa snett på dem? =)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Fungerar det inte med CSS då?
Dryden skrev:
Fungerar det inte med CSS då?
jag har det i CSS =/
table {
border: 0.5px solid;
padding: 0px;
margin: 0px;
border-color: #CCCCCC;
}
LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg Nej, det funkar inte i Netscape. De som använder Netscape får klara sig med en svart linje. ;)
Testa med
table {
border: 0.5px solid #CCCCCC;
}
... men jag är ganska säker på att linjen inte kommer att synas alls då.
LeonL skrev:
Nej, det funkar inte i Netscape. De som använder Netscape får klara sig med en svart linje. ;)
Testa med
table {
border: 0.5px solid #CCCCCC;
}
... men jag är ganska säker på att linjen inte kommer att synas alls då.
nepp u are correct! den visas inte alls då =)
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg Hmm. Kanske jag som inte tänker men.
FINNS halva pixlar?
LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg
cyprys skrev:
Hmm. Kanske jag som inte tänker men.
FINNS halva pixlar?
Nej, de ersätts med en hela pixlar. ;)
cyprys skrev:
Hmm. Kanske jag som inte tänker men.
FINNS halva pixlar?
funkar siitpra i IE =) testa! man får en jätte tunn snygg border som inte är stor o klumpig =)
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg Skulle varit kul att se hur en halv px ser ut :e
frankof skrev:
Skulle varit kul att se hur en halv px ser ut :e
så ser mina border på table ut när jag har 0.5.. och när ag har 1 så blir dem fetare! =)
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Hmm...
0.5 px breda kanter inställda med din CSS på en enkel tabell funkar inte för mig när jag testar i MSIE6 på XP iallafall...
Har du en länk till koden du mekar med ?
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg Jag har inget bra svar på varför, annat än att IE gör fel :e
En halv px är inte möjligt :e
jarvklo skrev:
Hmm...
0.5 px breda kanter inställda med din CSS på en enkel tabell funkar inte för mig när jag testar i MSIE6 på XP iallafall...
Har du en länk till koden du mekar med ?
<table width="750" border="1" cellpadding="0" cellspacing="2" bordercolor="#CCCCCC">
när jag tar bort 0.5 i Css så blir bordern tjockare i vanliga koden också men när jag kör 0.5 i css och 1 i koden fungerar det typ =)
EDI: hmm nu har jag inte en aning om vad jag snackar om.. hmm men bordern är ytterst tunn iaf
http://194.237.241.56/MC
kan tillägga att logon 'är inte min.. och den skall inte finnas där i framtiden bara temorärt så den fyller ut den cellen =) så ingen behöver påpeka det =)
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Hmm...
Det som verkar hända är att "0.5px"bredden avrundas till noll (och alltså inte syns varken i Moz eller MSIE ;) Sedan visas bordern på td-taggarna (som dessa får pga "border="1" på table) samtidigt som Mozilla gör en 3D-effekt på dessa!
prova med
table {
border: none;
}
td {border:1px solid #cccccc}
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg
Cannabis_Tomten skrev:
EDI: hmm nu har jag inte en aning om vad jag snackar om.. hmm men bordern är ytterst tunn iaf
det är den i moz 131 också.
jarvklo skrev:
Hmm...
Det som verkar hända är att "0.5px"bredden avrundas till noll (och alltså inte syns varken i Moz eller MSIE ;) Sedan visas bordern på td-taggarna (som dessa får pga "border="1" på table) samtidigt som Mozilla gör en 3D-effekt på dessa!
prova med
table {
border: none;
}
njaee d blev lite knas!
kolla på sidan i först IE, sen i Mozilla... så som den ser ut i IE vill jag att den skall se ut i Mozilla också =/
frankof skrev:
Cannabis_Tomten skrev:
det är den i moz 131 också.
mjoo men den ser konstig ut :S ere pga av att bordern är svart i uppe och vänster kant och grå i nere och höger kant..
medans jag vill att den skall vara #CCCCCC rakt igenom inte blandning =/
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg
Cannabis_Tomten skrev:
bordern är svart i uppe och vänster kant och grå i nere och höger kant..
Jupp. Sidan din är ju är nere nu, så det går inte att se hur koden ser ut - men det beror gissningsvis på har du inte satt någon border alls på dina <td> utan får en default-border på en pixel på cellerna (som är "3D" i NN/Moz på så sätt att den är svart uppe och till vänster och inte #cccccc...) tack vare att du har <table ... border="1" ...>
Testa att laborera med
igen - det borde lösa dina problem - om inte så lägg gärna upp koden på nätet igen så grottar vi vidare ;)
Alla problem av den här sorten blir *betydligt* lättare att lösa om man får se relevanta delar av koden och sedan kan dra egna slutsatser av hur en sida påverkas av koden (inklusive CSS) - det är därför vi trycker på detta i bl.a. riktlinjerna för forumet (punkt 4 "visa din kod") :bire
jarvklo skrev:
Cannabis_Tomten skrev:
bordern är svart i uppe och vänster kant och grå i nere och höger kant..
Jupp. Sidan din är ju är nere nu, så det går inte att se hur koden ser ut - men det beror gissningsvis på har du inte satt någon border alls på dina <td> utan får en default-border på en pixel på cellerna (som är "3D" i NN/Moz på så sätt att den är svart uppe och till vänster och inte #cccccc...) tack vare att du har <table ... border="1" ...>
Testa att laborera med
igen - det borde lösa dina problem - om inte så lägg gärna upp koden på nätet igen så grottar vi vidare ;)
Alla problem av den här sorten blir *betydligt* lättare att lösa om man får se relevanta delar av koden och sedan kan dra egna slutsatser av hur en sida påverkas av koden (inklusive CSS) - det är därför vi trycker på detta i bl.a. riktlinjerna för forumet (punkt 4 "visa din kod") :bire
yes =) jag förstår morsan stängde av datorn när jag varute =/ illa lät den stå på så ni kunde se. men imoen så sätter jag på och postar kod å allt =) MVH!
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Kommer inte åt sidan nu heller...