AngelMedlem sedan juni 2003124 inlägg
På min index sida så har jag 2 iframes som ser ut så här:
<iframe frameborder="0" border=0 width=486 height=405 src="main.htm" name=main scrolling=CHOICE style="position:absolute; top:92; left:130" allowtransparency="true"></iframe>
<iframe frameborder="0" border=0 width=117 height=461 src="meny.htm" name=main1 scrolling=CHOICE style="position:absolute; top:92; left:768" allowtransparency="true" target="main"></iframe>
Jag håller på med en ny layout & vill att det ska vara figurer som går upp över main & när man scrollar så ska dom hela tiden synas & själva sidan blir bakom figuren.
Jag har lixom ingen aning om hur jag ska fixa det :r
joel_sundkvistMedlem sedan feb. 2003426 inlägg
Du bör nog för det första kolla över din kod. Den saknar bla flera ". Scrolling="Choice" är inte heller godkänt attribut för iframe.
Du kan välja mellan Yes, No eller Auto.
http://www.w3schools.com/tags/tag_iframe.asp
Om jag nu har fattat dig rätt så är det du vill uppnå högst IE-Win specifikt.
Vet ej hur man fixar det men det kanske någon annan kan svara på... :)
ChoronzonMedlem sedan aug. 20011 246 inlägg
Ja du...
hade jag kunnat förklara min fråga med ett eller nå'ra få korta ord i rubriken så hade jag givetvis gjort det.
Web-TorMedlem sedan nov. 200011 794 inlägg
• 2 frames
• Ny layout
• Figurer över frames
Allt är bättre än "Hjälp!" ;)
ChoronzonMedlem sedan aug. 20011 246 inlägg
Web-Tor skrev:
Allt är bättre än "Hjälp!" ;)
Ja, Webforum skulle se fint ut, speciellt om man använder sökfunktionen, om alla inledningsrubriker heter "Hjälp", eller "Har problem"..
jarvkloMedlem sedan juli 20013 295 inlägg
Hmm...
§e Här var det många pekfingrar och lite konkret hjälp :p §e
Angel:
Jag är lite osäker på om jag förstår dig till 100%, men menar du något i stil med det här?
http://member.webforum.nu/2241/figur_over_iframe.html
dvs ett absolutpositionerat "lager" (en bild i exemplet) som ligger lite över "main"-fältet ?
Ja...
det är precis så jag menar :)
PepeJeriaMedlem sedan feb. 2003779 inlägg
Detta fungerar tyvärr inte i IE 5. Enda sättet att komma runt och lägga element över en iframe, är att lägga en annan över...