Textbox styleen!
23 svar · 527 visningar · startad av M@rtin
detta fungerar utmärkt för mig:
<input type="text" name="bla" style="background-image:url('sökvägen till bilden');">
Kan ju bara säga att det här kan ställa till det i Netscape 4. Så kolla först hur det funkar där. :)
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
blir såååå j*vla trött på folk som använder netscape! varför? vad är så bra med det? ie är så grymt mkt bättre!
förresten M@rtin, var hittade du din koll av webläsare?
Jag blir så trött på folk som skyller sin okompetens på ett program.
------------------
webmaster resources
okej matti, vad är så bra med netscape då?
Ok jag är inte matti, men ändå.
Inte mycket bra med netscape på win platform.
Men på andra platformer kan det vara det enda som finns, så det är några som inte kan välja IE.
Och, NEj det håller inte att skylla på programmet om du kodar som en kratta.
/frankof
------------------
Jag ilar genom allt jag gör för att få göra något annat.
Humm... japp visst bli man irriterad på NS, men jag varför kan dom inte bygga på samma grund... Det kan ju inte vara så svårt för NS att göra en webläsare som kan fixa de som IE kan... Det som IE så grymt bra är ju att den tillåter CSS, som vad jag har för mig NS inte tillåter .... men jag kan ju ha fel! :-)
------------------
Fråga: Varför läsa onödig matematik?
Svar: Det är bra för den intellektuella stimulansen!
Hehe, jo Netscape "tillåter" CSS. Netscape 6 har dessutom bättre stöd för CSS än IE.
Netscape 3 däremot har inte stöd för CSS.
------------------
/Erik
okej matti, vad är så bra med netscape då?
När sa jag att Netscape var bra? Jag sa att jag blir trött på folk som skyller sin okompetens på ett program. Ta en titt på http://www.assembler.org , allt på sidan fungerar i Netscape.
Gissa varför?
Just det, de som har gjort siten vet hur man ska koda så att det fungerar i både IE och NS..
------------------
webmaster resources
Det är väl en självklarhet att man kodar så att det funkar i både IE och NS....försöker iaf...eller???
------------------
www.lns.nu
------------------
”Det mesta vi importerar kommer från utlandet.”
George Bush USA:s nya president
Grattis USA
Klart man ska koda för Netscape också, åtminstone så att sidan funkar + är läslig i den. Alla "balla effekter" (typ dhtml-scrollers, bakgrundsbilder i textrutor et.c.) kan vara hemskt snygga, men de spelar faktiskt ingen som helst roll för mig när jag är ute och surfar efter nåt.
------------------
Tror du på ett liv efter födseln?
Det dumma med bakgrundsbilder i textrutor är att om man har det så försvinner hela rutan i Netscape 4.. :(
------------------
/Erik
Matti,
När sa jag att Netscape var bra? Jag sa att jag blir trött på folk som skyller sin okompetens på ett program
det kan ju knappast mena att du också inte gillar netscape :q eller? Man måste väl kunna klura ut vissa saker!
jag har inget emot om du gillar netscape, men enligt vad jag tycker (för dom datorer som kan ha IE) så förstår jag inte varför man ska välja ett program och i vissa fall hålla på att koda dubbelt så mkt bara för att det ska passa dom! x(
nä, här blir det inget netscape!
Matti!!
Vem fan bryr sej om du tycker si eller så. Jag blir så jävla trött på att folk klagar hela tiden!!!
AGGGGGGGGGGGAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!
------------------
Nä, men allvarligt asså! Vill du inte smaka?
Jamen sluta klaga själv då, andre. NS4 är allmänt usel på CSS, IE är helt väck när det kommer till avancerad CSS och saker som genomskinliga PNG-bilder. Deal with it.
Om det ska vara ett sånt jävla tjat på er: designa en sida med ett rent textgränssnitt (inte en enda bild), och en annan med moderna funktioner ENLIGT STANDARDEN. På så sätt kan alla personer som inte har den allra senaste läsaren, eller surfar med talsyntes, ändå läsa innehållet på din sida. Är man ute efter snygg design så får man ladda ner den läsare som stödjer allt som behövs på den lite häftigare versionen.
Observera att jag sade att man ska följa standarder. Det är äckligt viktigt, med tanke på att flera läsare verkar lovande (Opera, Konqueror) och de kommer att följa W3C-standarden, inget annat äckel.
------------------
Snyggt, Chainsaw. Tränar inför VM i core dump, ser jag?
Vem fan bryr sej om du tycker si eller så.
Du verkar bry dig eftersom du tagit dig tid att välja en fin smiley och skriva ett inlägg. §jr
------------------
webmaster resources