Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Jag lägger in en ganska stor bild som bakgrund (600 x 600 px) Men i en mac så ser det för dj-vligt ut, bilden pixlar sig och ser jättemysko ut.
Det är (enligt min mening) helt vanlig css.
Sidan validerar rätt både css och html4.1.
Macen är den senaste iMac med I.E.
Varför?
Har du en mac? --->Testa själv.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Jag har inte någon Mac så jag vet inte hur sidan ser ut där (kan du ta en skärmdump)
Det kan inte vara så att Macen i fråga bara visar 256 färger?
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Jag har inte heller någon mac, men jag får kanske försöka fixa en.
256 färger, jo det kan kanske kan vara det.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Det låter inte som någon HTML-problem utan snarare ett "Mac-problem".
Jag tog en skärmdump med Mac OS X 10.3.1
HakanSMedlem sedan dec. 2002529 inlägg Jag ser ingen större skillnad på din pdf och hur det ser ut på min PC med IE.
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Nej, det ser väl ok ut. Konstigt. Undrar vad som är fel i den mac:en då?
Och vad med funktionaliteten?
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg
Gislaved.net skrev:
Jag tog en skärmdump med Mac OS X 10.3.1
Vilken webläsare, I.E? Version?
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Jesper »
Har du själv sett hur det ser ut på macken eller är det någon som sagt till dig at bilden blir ful?
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Det är en annan person. Why?
Jag tycker att bilden såg allmänt mysko ut hos mig också, så det kanske är en åsiktsfråga mer än en browserfråga?
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg
Det är en annan person. Why?
Om du frågar mig hur bilden ser ut skulle jag nog också svara: "för dj-vligt, bilden pixlar sig och ser jättemysko ut"
Om du frågar mig hur bilden ser ut skulle jag nog också svara: "för dj-vligt, bilden pixlar sig och ser jättemysko ut"
Har du tittat på den i en Mac? Vad menar du?
Hur det "estetiskt" ser ut för ögat är ju en sak.
Det är inte jag som varken valt bild eller layout.
Det intressanta är hur sidan skiljer sig i olika datorer med olika webläsare, operativsystem och grafiska gränssnitt.
Om I.E. 6 eller mozilla i en PC får agera referens, så tycker jag att pdf:en som Gislaved.net bifogade stämmer ganska bra överäns med denna referens.
Eller har jag missupfattat allting?
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Det jag menar är att Mac-användaren som sagt till dig att bilden ser "dålig" ut inte gillar bilden helt enkelt. Troligtvis ser bilden likadan ut på Mac som på PC.
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg Ta en dump på hur den ser ut på pc också.
Den ser kornig ut på min mac, men jag vet ju inte hur den ska se ut och har då inget att gå efter.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Så här ser du ut hos mig.
Web-Tor skrev:
Så här ser du ut hos mig.
Japp, det är så den skall se ut. (Även fast man inte kan tro det... ;))
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg jepp, så ser det ut på min mac med. förutom att jag itne ser den där menyn högst upp =/