SilvioFMedlem sedan juni 2000547 inlägg Varför funkar inte samma css för IE som för NS? Har redan en css-fil för IE, men nu tänkte jag anpassa sidorna för NS (både 4.7 och 6). Det enda som funkar är storleken och färgen på mina text-klasser.
Är det någon som kan hjälpa mig att få till det?
------------------
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Silvio Fumei
silvio@fumei.net
www.fumei.net
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg NS6 stödjer CSS bättre än IE5 (?) så det är nog något fel i din kodning.
http://www.w3c.org
http://jigsaw.w3.org/css-validator/DOWNLOAD.html
Sedan så är det rätt svårt att hjälpa om man inte får någon kod.. ;)
------------------
webmaster resources
SilvioFMedlem sedan juni 2000547 inlägg he he... Glömde visst koden i alla fall. Typiskt mig. Här kommer den i alla fall.
.text {COLOR:#000000;FONT-FAMILY:Verdana,Arial;FONT-SIZE:11px;TEXT-DECORATION:none}
A{COLOR: #425c30;FONT-FAMILY:Verdana,Arial;FONT-SIZE:11px;TEXT-DECORATION:none}
A:link{COLOR: #425c30;FONT-FAMILY:Verdana,Arial;FONT-SIZE:11px;TEXT-DECORATION:none}
A:visited{COLOR: #425c30;FONT-FAMILY:Verdana,Arial;FONT-SIZE:11px;TEXT-DECORATION:none}
A:active{COLOR: #425c30;FONT-FAMILY:Verdana,Arial;FONT-SIZE:11px;TEXT-DECORATION:none}
A:hover{COLOR: #425c30;FONT-FAMILY:Verdana,Arial;FONT-SIZE:11px;TEXT-DECORATION:underline}
Vad jag ser så är det inget fel i den koden. Rätta mig om jag har fel.
------------------
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Silvio Fumei
silvio@fumei.net
www.fumei.net
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
jensgMedlem sedan nov. 200026 inlägg Prova att ta bort den andra raden, så löser det sig nog :)
SilvioFMedlem sedan juni 2000547 inlägg Aha. Nu funkar det i både IE och NS 6, dock inte i NS 4.7. Går det att göradär eller?...
------------------
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Silvio Fumei
silvio@fumei.net
www.fumei.net
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg hover funkar inte i NN 4.x
/Tor
------------------
TorWeb
-------------------
SilvioFMedlem sedan juni 2000547 inlägg Det var ju tråkigt. Bra att veta dock.
Ännu en liten fråga om css i NN. Att formatera om en <input>, <textarea> eller <button> funkar inte heller i NN 4.x har jag för mig (annat än att sätta text-stil). Men hur funkar detta i NN 6?
------------------
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Silvio Fumei
silvio@fumei.net
www.fumei.net
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg NS6 stödjer CSS bättre än IE5 dvs. det fungerar perfekt.
------------------
webmaster resources
GustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg Matti:
En sak klarar inte NS6 iaf...och det är om man vill byta muspekare (varför man nu egentligen vill göra det).
Den klarar att byta, men det blir fel pekare...så heeeelt perfekt är det inte ännu! ;)
Förresten, har du provat det där PHP-scriptet som du skrev i koden ovan? :e
SilvioFMedlem sedan juni 2000547 inlägg Hu får man en ram runt en <div> i NN4.x då? Har lyckats med det i IE och NN 6.
------------------
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Silvio Fumei
silvio@fumei.net
www.fumei.net
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Silvio, det går inte. Om du vill ha det i NS4 måste du använda dig av tabeller..
------------------
webmaster resources
SilvioFMedlem sedan juni 2000547 inlägg oki. Kasst, men tack för svaret i alla fall.
------------------
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Silvio Fumei
silvio@fumei.net
www.fumei.net
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~