webForumDet fria alternativet

Meta-taggar?

6 svar · 607 visningar · startad av Plutt

PluttMedlem sedan dec. 1999151 inlägg

Hejsan!
Skulle hjälpa ett företag med att få ut deras hemsida på nätet. Men mina meta-taggar fungerar inte riktigt...
Och altavista hittar inte min sida alltid..!?

Såhär ser mina meta-taggar ut:

<META NAME="Description" CONTENT="Välkommen till Vånga Fastighets & Byggkonsult. Konsultativ verksamhet inom byggbranchen. Kvalitetspolicy, Rätt utförande till rätt pris inom avtalad tid.">
<META NAME="Author" CONTENT="Per Selander">
<META NAME="KeyWords" CONTENT="Överlåtelsebesiktning, Besiktning, Husbesiktning, Villabesiktning, Fuktkontroll, Mögelkontroll, Fuktmätning, Fastighetsbesiktning, Värdering, Fastighetsvärdering, Husvärdering, Villavärdering, Radonmätning, Fastighetsundersökning, Besiktningsman, Okulärbesiktning, Huskontroll, Villakontroll, Fastighetskontroll, Undersökningsplikt, Byggledning, Byggkontroll, Bygglov, Kvalitetsansvarig, Skadeutredningar, Byggupphandling, Ritningar, Byggentreprenader, Slutbesiktning, Garantibesiktning, Vånga, Jordabalksbesiktning, Fuktskador, Byggadministration, Mögelskador, Byggrådgivning, Projektering, Byggnadsritningar, Mögelprov, Kristianstad, Karlshamn, Sölvesborg, Bromölla, Hässleholm, Vånga, Åhus, Östra Göinge, Olofström, Tollarp, ">

adressen till sidan är www.vangafastighetobygg.se

MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Det är ju inte konstigt att den inte hittar den när det knappt finns någon text på förstasidan att indexera. Inget innehåll - inga höga placeringar. Meta-taggar är inte lika viktiga som de var en gång i tiden. Rubriken är däremot desto viktigare.. så släng in ett par av dina viktigaste nyckelord i <title>-taggen. Om du gör en sökning på din nuvarande rubrik så hittar Altavista sidan. ;) Eftersom du använder ramar bör du även göra en sida inom <noframe>-taggarna så att de sökmotorer som inte klarar av ramar har något att indexera. Du bör även skära ner på antalet nyckelord till MAX 20 st.

------------------
webmaster resources

[Redigerat av Matti den 26 feb 2001]

Hej!
jag tycker det ändå itne fungerar som jag vill.
Jag hade tänkt mej att om man söker på tex. besiktning och kristianstad så ska sidan komma upp som ett alternativ!

------------------
God Jul
Plutt

http://pellefant.just.nu

Varken din första eller andra sida innehåller ordet "besiktning" eller "Kristianstad". Hur hade du tänkt dig att din sida skulle dyka upp vid en sökning på dessa ord? Eftersom sökmotorn inte hittade dessa ord på din sida kommer den inte att dyka upp i sökresultaten.

------------------
webmaster resources

Jodå... det gör den.
I meta taggarna finns orden, samt med vit text längst ner på sidan finns orden, på förstasidan!

------------------
God Jul
Plutt

http://pellefant.just.nu

Vit text på vit bakgrund eller extremt liten text klassas som spam av sökmotorerna.. och du, strunta i metataggarna för en stund och se till att dina viktigaste nyckelord finns med i rubriken och i texten (synlig text) på sidan.

------------------
webmaster resources

[Redigerat av Matti den 01 mar 2001]

GustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Rätt utförande till rätt pris inom avtalad tid

I byggbranchen? Yeah right! :e

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)