Yo,
Någon som nån smart lösning hur man kan skugga en tabell med css som man sedan kan anropa som "class" ?? jag har sökt lite men inte hittat någon bra lösning...
skugga tabell med css
6 svar · 421 visningar · startad av jonny666
Hjälper inte någon av de här trådarna:
skugga tabell
skugga på tabell
skugga kring tabell
jag har kollat dom innan men inte blivit mycket klokare, http://msdn.microsoft.com/workshop/samples/author/filter/DropShadow.htm det är denna effekten jag vill åt men jag vill bara ha skugg effekten, jag har försökt och rensa i koden men då bli allt konstigt, funkar det å lägga den koden i sin css fil och anropa med "class"
<style>
<!--
#oFilterDIV{
position:absolute; top:50px; left:10px; width:240px; height:160px; padding:10px; font:bold 13pt verdana;
background: yellowgreen; filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.dropshadow(OffX=5, OffY=5, Color='gray', Positive='true')
}
-->
</style>
<DIV ID="oFilterDIV">This is the DIV content.</DIV>
Eller:
<style>
<!--
.oFilterDIV{
position:absolute; top:50px; left:10px; width:240px; height:160px; padding:10px; font:bold 13pt verdana;
background: yellowgreen; filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.dropshadow(OffX=5, OffY=5, Color='gray', Positive='true')
}
-->
</style>
<DIV class="oFilterDIV">This is the DIV content.</DIV>
Det borde inte vara några problem, eftersom det är en style. Filter-attributet är väl dock IE6-specifikt?
red. Det tog då en jäkla tid för mig att få ur mig den korta meningen... ;)
Kan inte rekomendera dig att använda detta eftersom det bara funkar i Explorer men så här gör du om du vill använda det på en tabell:
<html>
<head>
<style type="text/css">
.skugga {
background: #0F0;
filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.dropshadow(OffX=5, OffY=5, Color='gray', Positive='true');
}
</style>
</head>
<body>
<table class="skugga">
<tr>
<td>tabell med skugga</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
tack Web-Tor... du vart en tidig jultomte för mig :bire