martinpartinMedlem sedan jan. 2001371 inlägg
Hej!
Jag har ett litet problem. kommer att ha flera formulär i en massa celler. Och utan att jag skrivit <BR> eller <P> så blir det att det blir mellanrum mellan raderna. Jag vill ha det så kompakt som möjligt. Det blir stort när jag sätter in submit knappen. Kör koden så förstår ni bättre... aningen förvirrat ja... :)
<HTML>
<STYLE>
.form
{font-size: 8pt; font-family: Verdana, Arial, Helvetica;}
</STYLE>
<BODY><TABLE BORDER=1><TR><TD><FORM METHOD=POST ACTION="update.asp" CLASS="form">PCVALA-FDYM<INPUT TYPE=Submit CLASS="form"></FORM></TD></TR><TR><TD><FORM METHOD=POST ACTION="update.asp" CLASS="form">PCVALA-PPWW<INPUT TYPE=Submit CLASS="form"></FORM></TD></TR></TABLE></BODY></HTML>
Mvh
cyprysMedlem sedan dec. 20003 105 inlägg
<form style="padding:0 0 0 0;margin:0 0 0 0;"> får ned storleken lite.
martinpartinMedlem sedan jan. 2001371 inlägg
ChoronzonMedlem sedan aug. 20011 246 inlägg
cyprys skrev:
Är det inte bra att ange måttenhet också? ]<form style="padding:0px;margin:0px;"> tex.
dectgapMedlem sedan sep. 20021 542 inlägg
Choronzon skrev:
cyprys skrev:
Är det inte bra att ange måttenhet också? ]<form style="padding:0px;margin:0px;"> tex.
Det är frivilligt:
After the '0' length, the unit identifier is optional.
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/syndata.html#length-units
Själv anger jag aldrig någon enhet efter '0', eftersom '0' är ingenting och har ingenting med någon enhet att göra.
cyprysMedlem sedan dec. 20003 105 inlägg
I annat värde än 0 så skulle jag ange en enhet.
Men när man handskas med talet 0 så är 0 gorillafötter, 0 snabellängder, 0 fiskfjäll och 0 pixlar precis samma sak. ;)