webForumDet fria alternativet

Designbugg i Firebird/Gecko

1 svar · 264 visningar · startad av sabbacus

sabbacusMedlem sedan juli 2002630 inlägg

Tja. Har ett litet designproblem här.
http://www.wadur.vxu.se/~og/index.php?module=4&cat=1

Om man (med en geckowebbläsare) kollar på sidan ovan ser man att "offline"-rutan inte riktigt räcker till. Hur gör jag för att anpassa storleken på den efter innehållet?
Jag har satt en fix storlek på den nu för att om jag inte gör det så visas inte hela gripen (rutans bakgrundsbild) i IE, och jag vill att hela gripen ska visas :)

jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg

Hmm...

Jag ser i din CSS att du redan antagligen testat detta, men jag tycker att du skall prova att köra med

div.extrabg {
...
  min-height: 380px;
...
}

dvs tag bort height helt och kommentera fram min-height igen ;) - sidan kommer därefter att funka i Mozilla m.fl men antagligen inte i MSIE...

Om den inte funkar i MSIE efter det att du lagt på "min-height" - så kan du fixa detta genom att t.ex. lägga till en separat stilmall för MSIE (som bara innehåller den "saknade höjden" ;) ) med hjälp av en "conditional comment" (MSIE-specifikt, men koden blir ju en kommentar i alla andra webbläsare - så det behöver man inte bry sig om när man använder dem för att "tweaka" kod för att passa i MSIE ;) ) :

<!--[if IE]>
<style type="text/css">
div.extrabg {height:380px;}
</style>
<![endif]-->

Lägg denna någonstans i slutet av <head> (i varje fall *efter* din "stilmalls-<link>")

Lycka till!

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)