Hejsan, har utvecklat en sida, men har gjort en liten fullösning pga. IE gör nått skumt när det gäller forms, lägger till radbrytningar....
Just nu gömmer lägger jag alla <forms> mellan <table> och <tr><td>'s, vilket gör att w3validator blir lite sur... Finns det nån lösning till problemet?
Dock formateras allt korrekt i alla andra browsers jag testat... (om man skulle göra forms på korrekt sätt dvs...)
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg Välkommen till wF!
Vad som är ditt egentliga problem framgår inte speciellt tydligt i inlägget. Förklara?
Kan du ge exempel (kod osv) på vad IE gör med formulären så blir det lättare att säga vad som strular. Att lägga formulärfälten mellan table och tr är ingen bra idé. Koden lär strula mer då än vad den gör om du gör det på riktigt sätt :)
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg Skulle det kunna vara detta du är ute efter?
<form style="padding: 0 0 0 0;margin: 0 0 0 0;">
Välkommen till wF! :birp
Fungerar relativt bra iafa... (bzz.se har jag det på samtliga forms) dock vill jag lyckas få sidan mer w3 kompatiblel... och det måste ju finnas ett bättre sätt än detta... (tror det är pga. dessa fel som google vägrar indexera sidan)
Antag att jag gör en <form>test</form><form>test</form> så kommer det bli nya rader... min lösning på problemet har vart att jag gjort en table..
<table><tr><form><td>test</td></form><form><td>test</td></form></tr></form>
Men det känns ju as knasigt att behöva göra så här för att få till det...
Oj, här var det då snabba svar..
tack för välkomnandet! :)
Skall testa med att lägga till det i css'en!
tackar!
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg Sen är ju den naturliga frågan varför du ska ha en massa form-taggar överallt? Vad är det du försöker göra?
byter mellan post och get...
Ser ut att fungera utmärkt!
Tackar, nu är det bara 20 tal sidor jag måste åtgärda! (blir imorgon eller nått... skall ta o sova nu!)
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Om du inte vill ändra på 20 sidor kan du lägga in det här i en extern CSS-fil:
form{
padding: 0px;
margin: 0px
}
Använder en extern css fil till sidan redan, dock så är det alla
<table>
<form>
<tr>
<td><input type=.....></td>
</tr>
</form>
</table>
Fullösningar som skall åtgärdas... som är ett 20 tal sidor...
Ignorera allt nedan, löste det med en spacer.gif.. :)
dock har jag upptäckt ett nytt problem, när jag försöker få sidan lite mer w3validator kompatibel:
<table>
<tr>
<td>
<form method=get>
<input type='hidden' name='search'>
<input type='hidden' name='microimage'>
Sökfält:
<input type='text' name='string' size=70 value=''>
</td>
<td>
<input type='submit' value='Sök'>
</form>
</td>
<td>
<form method='get'>
<input type='hidden' name='search'>
<input type='hidden' name='microimage'>
<input type='submit' value='Rensa sökning'>
</form>
</td>
</tr>
</table>
Första formen blir det fel i, iom att den sträcker sig över </td><td>'n, kan man göra nån snygg lösning på detta för att få lika resultat?