Hur får man en snabbladdad sida om man bortser från bilder, jag har en sida med enbart koden är 33Kb och det tycker jag är för mycket.
det skall tilläggas att det är mycket javascript kod, blir det snabbare om man länkar in koden eller :q
Andra tips och trix emotages förtjänstfullt. (Hemskt så formell man blir :e)
------------------
Janne
"Att komma i tid till ett möte
är bara slöseri med tid"
M@rtinMedlem sedan dec. 19991 214 inlägg Jag kan aldrig tänka mig att det blir snabbare att länka in scripten. Tvärtom blir det mycket långsammare (tror).
Du kan ju ta bort alla radbryt, fast det e lite onödigt.
------------------
//M@rtin || Peachy.nu\\
Sue Me!
BenganMedlem sedan juni 2000511 inlägg Ta bort alla onödiga mellanslag, tabbar och radbryt. Har du använt någon editor så brukar de lägga in en hel del sånt...
Använder du samma JS kod på flera sidor så kan du faktiskt tjäna på att lägga dem i en fil och länka till den. Då behöver filen bara laddas hem en gång, de andra gångerna finns den ju redan i cachen.
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com | Brossans Räjser
"Better to be hated for who you are than loved for who you're not."
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 282 inlägg Ett hett tips: vissa läsare (jag nämner inga namn) klarar av att ladda ner komprimerade sidor. Om du packar sidorna med gzip (zipkompression på enskild fil) så kan de komprimerade sidorna laddas ner istället för de vanliga. Resultatet skulle bli att 3-4kb skickas istället för 33kb.
------------------
Snyggt, Chainsaw. Tränar inför VM i core dump, ser jag?
Engine^Medlem sedan dec. 20002 861 inlägg Du kan lägga så att javascripten laddas in efter html-koden, så kanske själva sidan laddas snabbare...
<script defer>
.
.
.
</script>
------------------
Vem släckte lyset?
[Redigerat av Engine^ den 24 feb 2001]