får inte till detta, har ett topp-div (1), under denna ligger tre div (2,3,4) brevid varann i en ram-div (5).
hur får jag div nr: 3 att bli 100% hög i webbläsaren?
<div name="1" style="position: absolute; left:0px; top:0px; right:0px; bottom:40px; padding-left:5px;"></div>
<div name="5" style="position:absolute; left:0px; top:63px; right:0px; bottom:0px;">
<div name="2" style="float:left; width:180px;></div>
<div name="3" style="float:left; height:???;></div>
<div name="4" style="position:relative; width:100%;"></div>
</div>
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg Den kan väl ändå inte bli mera än 100% av <div "5"> vilket är 100% -(minus) 63px(av fönsterhöjden(<body> och <html>) som du också har reducerad i <div "1"> ), eller missförstog jag :q
det är bara det att jag i div 3 har en bakgrundsbild och den blir inte ända ner på skärmen. (koden ovan är en lite förenklad version av den riktiga)
närmare än så här kommer jag inte, nu är det bara scrollen kvar.
kan man inte få div 3 100% av det som är kvar?, alltså 100%-40px.
<html>
<head>
</head>
<body style="margin:0px;">
<div name="1" style="position: absolute; left:0px; top:0px; width:100%; height:100%; background-color: #fafafa;">
<div name="5" style="position:static; height:40px; background-color: #c4c4c4;">Toppen</div>
<div name="2" style="float:left; width:180px; background-color: #eeeeee;">Vänster sida</div>
<div name="3" style="float:left; height:100%; background-color: #c4c4c4;">Mitten</div>
<div name="4" style="float:left; background-color: #eeeeee;">Höger sida</div>
</div>
</body>
</html>
skam, den som ger sig! :)
lösning:
<html>
<head>
</head>
<body style="margin:0px;">
<div name="1" style="position:absolute; left:0px; top:0px; width:100%; height:40px; background-color: #c4c4c4;">Toppen</div>
<div name="2" style="float:left; width:180px; background-color: #eeeeee; padding-top:40px;">Vänster sida</div>
<div name="3" style="float:left; height:100%; background-color: #c4c4c4; padding-top:40px;">Mitten</div>
<div name="4" style="float:left; background-color: #eeeeee; padding-top:40px;">Höger sida</div>
</body>
</html>