Vet att detta har varit uppe förut har testat lite olika modeller av detta men ingen fungerar när jag vill sätta in värden i en mysql databas...
någon som har stött på samma problem och löst det?
/MVH Martin
6 svar · 485 visningar · startad av mahedel
Vet att detta har varit uppe förut har testat lite olika modeller av detta men ingen fungerar när jag vill sätta in värden i en mysql databas...
någon som har stött på samma problem och löst det?
/MVH Martin
Jorå, jag har löst det......
Du får koden så fort jag får tillgång till min egentliga dator, kan tyvärr den inte i huvudet, och just nu så "fusksurfar" jag mest lite på Östras dator så jag kan inte ge dig den än. Kl 7, håll ut bara ;)
jätteschysst jag väntar ivrigt... :D
Fungerar det verkligen inte med en gammal hederlig
<input type="image" src="foo.gif" border="0">
?
Vad menar du inte fungerar när du ska stoppa in värden i en MySQL-databas?
Det blir jag lite tveksam på också, men efter ett lååångt nattarbetspass så orkar inte jag hjälpa dig ändå. ;) Förlåt.
Men oroa dig inte, du har ju @nders.
Förresten så såg min kod ut såhär:
<input type="image" src="login.jpg" value="submit" class="noborder" STYLE="position: relative; top: 6px;">
Fast det är väl en massa grejer jag inte behöver där heller antar jag......
Lycka till, men nu ska här sovas!
Ses!
Jag gissar att mahedel använder PHP och kontrollerar om formuläret har blivit skickat genom en enkel if-sats i stil med:
if(isset($_POST['foo'])){
// gör något
}
där foo är namnet på submit-knappen.
När man använder en bild som submitknapp (<input type="image" name="foo" />) kommer det skickas med två variabler: foo.x och foo.y. Variabelnamn i PHP får inte innehålla en punkt, så därför döps de om till foo_x och foo_y.
Ändra därför if-satsen till
if(isset($_POST['foo_x'])){
// gör något
}
Det var bara en gissning - hade jag några rätt? ;)
jipieeee
nu funkar det, skickar ett stort tack till: dectgap
ja, jag använder php, apache, mysql.
har haft ett annat formulär förut då skickar den värden till sessioner då fungerade det, skitskummt men nu vet jag hur man löser det, jättetack :D
/MVH Martin