Jag har en sida som innehåller en Ifarame med nyheter. Hur ska jag skriva om jag vill ha en läk i dessa nyheter som då ska öppna en helt ny sida i min huvudsida som iFramen ligger i. Har testat men sidan jag länkar till öppnar i min iFrame och det vill jag inte utan jag vill kasta ut allt och få in min nya sida i webbläsaren.
Länka från iFrame
9 svar · 349 visningar · startad av Stig
[red]target="_top"[/red]
Tackar så mycket... har nyss börjat med Dreamweaver.
Stig skrev:
Tackar så mycket... har nyss börjat med Dreamweaver.
Vilken version ?
Hur tycker du det programmet är?
Själv använder jag Macromedia Dreamweaver MX 2004, och tycker det är klart bäst :e .
Annat:
Jag rekommenderar inte iframes, inte många webbläsare som klarar dem...
Det skulle vara Netscape Navigator 4 då eller?
Jag säger: använd iframe om du vill. ;)
Annat:
Hmm...
Vilka webbläsare menar du då?
Jag hade för mig att detta slutade vara ett problem i och med att folk slutade använda Netscape4 annat än i undantagsfall ???
jarvklo skrev:
Annat:
Jag rekommenderar inte iframes, inte många webbläsare som klarar dem...Hmm...
Vilka webbläsare menar du då?
Jag hade för mig att detta slutade vara ett problem i och med att folk slutade använda Netscape4 annat än i undantagsfall ???
Netscape 4.0 (som sagt), Opera 3.0, Opera 2.1 och Opera 3.5
Fast, jag kan ieförsig hålla med dig om att de med dessa webbläsare, verkligen behöver uppdatera :e !
Jag kör med iFrames om de inte kan se den så kommer väll info texten jag skrivit in fram och där talar jag om att de ska uppdatera webbläsaren.
Stig skrev:
Jag kör med iFrames om de inte kan se den så kommer väll info texten jag skrivit in fram och där talar jag om att de ska uppdatera webbläsaren.
¨
<iframe src="fil.html">[blue]De får information, om du har placerat texten här![/blue]</iframe>