Hejsan!
Vill ha lite hjälp med min iframe:
<iframe src="press.asp?id=<%=request.querystring("id")%>" align="center" name="press" marginwidth=5 marginheight=2 width=505 height=300 scrolling="auto"></iframe>
Jag får ingen ram runt den.. vill ha en vanlig svart (#000000) ram runt.. 1px tjock.
Sen vill jag att den ska ha en max bredd.. på 500 pixlar... alltså att den inte får någon scroll å så även om den är större än 500.. hajjar ni? vore as schysst!
Tack på förhand!
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg <iframe src="press.asp?id=<%=request.querystring("id")%>" align="center" name="press" marginwidth="5" marginheight="2" width="505" height="300" scrolling="no" frameborder="0" style="border: 1px solid #000000"></iframe>
Det funkar fin fint! Men en sak.. jag vill att man ska kunna scrolla uppåt/neddåt Men inte åt sidan.... går det att fixa?
Bästa är faktiskt att sidan press.asp har en tabell eller annan element med width satt till 500 minus scrollbaren. Eller width 100%.
Annars kan du sätta overflow-x till none i press.asp, fast detta är ett Microsoft påhitt och fungerar bara i den browsern.