webForumDet fria alternativet

buggade webbläsare?

5 svar · 311 visningar · startad av Nexus86

Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Vad är egentligen felet på den här filen? Den fungerar alldeles utmärkt och ser helt bra ut i Mozilla Firebird men i Opera och Internet Explorer finns det inga ord som beskriver hur dumt det ser ut. :l

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Utan att veta hur det är tänkt att den ska se ut, så tycker jag inte att det ser konstigt ut i IE. ?

red: ah, har kollat i Firebird nu, och förstår vad du menar. Kan tyvärr inte hjälpa dig dock. Men lägg gärna upp en Firebird-dump så folk kan jämföra. ;)

Mvh

Sagt och gjort, en dump ifrån Firebird.

portfolio.gif
greyhoundMedlem sedan maj 20031 472 inlägg

En vild gissning: Det är PNG och Internet Explorer har ju inte direkt bra stöd för PNG.

Ändra tvingar du folk att köra med Mozilla eller så gör du om den till GIF

Hmm.. Om du inte såg det pga hur bilderna såg ut så har den rätt bra stöd för PNG eftersom jag har sagt åt den att ha det i min css-fil. (http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=15&threadid=80917)
Och det ser likadant ut i Opera som har stöd för PNG så det är inte det.

Har lyckats lösa det för Internet Explorer genom att sätta en fast höjd på mina <tr> så nu ser det helt bra ut där men Opera kvarstår dock. :l

R// Skulle kunna tänka mig att göra sidan med positionerade div's men det skulle vara så otroligt svårt att få den centrerad samtidigt som varje div ska hamna på rätt plats om det ens hade varit möjligt.

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)