webForumDet fria alternativet

lösenordskydda sida

17 svar · 563 visningar · startad av arvjos

arvjosMedlem sedan juni 2002129 inlägg

hejsan

Undrar om det finns något sätt att hindra en användare att stänga ett explorer fönster. Om man kör en hemsida på helskärm och vill hindra användraen från att stänga detta fönster...går det?

Tack

/Arvid

FatRatMedlem sedan aug. 200356 inlägg

Hua, tack och lov inte. i alla fall inte med html. alt-f4 funkar i dom flesta fall på Winblows. I alla fall på XPee ;). Avsluta aktivitet om inte annat.

Sen kan man ju ta bort knappar och annat, men knappast smart om man vill ha återbesökare, eller vad tycker du?

dectgapMedlem sedan sep. 20021 655 inlägg

Vad har rubriken med frågan att göra?

Att försöka få "ostängbara" (det ordet har jag aldrig hört förr ;)) fönster låter alldeles fruktansvärt. Vem är det du är arg på?

GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg

Det går att göra med grouppolicys inte med html, xhtml eller css.

Du måste göra det i systemet på den maskinen som skall ha det, så att man endast kan surfa från den.

Precis, fråga på arbetsförmedlingen, deras kund-datorer är konfigurerade så tror jag...

greyhoundMedlem sedan maj 20031 472 inlägg

FatRat skrev:

Precis, fråga på arbetsförmedlingen, deras kund-datorer är konfigurerade så tror jag...

Nej dom kör ett VB program.

greyhound skrev:

FatRat skrev:

Nej dom kör ett VB program.

Ja, det jag menade var att dom har det på det sättet. Jag sa inget om vilket språk dom använde ;) rätt ska vara rätt hehe

Fredde MannenMedlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Re: lösenordskydda sida

arvjos skrev:

hejsan

Undrar om det finns något sätt att hindra en användare att stänga ett explorer fönster. Om man kör en hemsida på helskärm och vill hindra användraen från att stänga detta fönster...går det?

Tack

/Arvid

Nej tack... sånt tycker man inte om.... sådana som vill ha sådana funktioner på sin sida, vill man inte ha att göra med.... *usch* ...

Till vilken nytta skall du ha denna funktion?

Re: Re: lösenordskydda sida

Fredde Mannen skrev:

arvjos skrev:

hejsan

Tack

/Arvid

Nej tack... sånt tycker man inte om.... sådana som vill ha sådana funktioner på sin sida, vill man inte ha att göra med.... *usch* ...

Till vilken nytta skall du ha denna funktion?

En surf dator kanske eller en dator som bara ska visa en webbsida med info kanske.

Finns massa anledningar.

Re: lösenordskydda sida

arvjos skrev:

hejsan

Tack

/Arvid

Men om det är så att det är i ett syfte att hindra "skolungdomar" att radera filer och ändra inställningar i datorn eller att surfa iväg till lunar osv. så kan man trixa lite grann med IE, men kommer inte rikitigt ihåg hur man mixar med den... Men man bantar ned den på något sätt... för att den ska starta i fullscreen fixar man med att ändra:
\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main

sätt FullScreen från no till yes

För att fixa en bantad version, maila mig isåna fall på: fremal-3@student.luth.se så ska vi se vad vi kan hitta på..

http://www.winguides.com/registry/

Där hittar man massor man kan göra i registret för att spärra saker m.m.

greyhound skrev:

http://www.winguides.com/registry/

Där hittar man massor man kan göra i registret för att spärra saker m.m.

Finemang, då kan vi trixa ut några grejjer....

som bör göras:
1. ) http://www.winguides.com/registry/display.php/959/
2. ) http://www.winguides.com/registry/display.php/537/
2. ) http://www.winguides.com/registry/display.php/797/

frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Är alla överens om att detta inte kan göras med html/css?

Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Japp.

frankof skrev:

Är alla överens om att detta inte kan göras med html/css?

Japp!

Japp, Mmm... det är gott...

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

När ni nu har kommit fram till att det inte är HTML/CSS kan ni berätta var tråden hör hemma också? :)

FlashesMedlem sedan jan. 2003282 inlägg

Operativsystem övrigt?

frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg

WebTor skrev:

När ni nu har kommit fram till att det inte är HTML/CSS kan ni berätta var tråden hör hemma också? :)

Programering, övrigt kanske?
Lite svårt att avgöra, frågeställaren har ju inte återkommit med vidare info om exact vad han är ute efter.

137 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)