Är det någon som vet hur man gör en sådan ooopppssi sida?
Alltså en sådan som kommer upp om det inte finns någon sidan på den adressen??
//
nordan
10 svar · 290 visningar · startad av nordan
Är det någon som vet hur man gör en sådan ooopppssi sida?
Alltså en sådan som kommer upp om det inte finns någon sidan på den adressen??
//
nordan
Sådana sidor kan du bara göra på vissa webhotell, detstår i informationen om du har tillgång till det eller inte.. Har du det så är det bara att göra en vanlig html sida o döpa den efter ditt webhotells regler...
------------------
//M@rtin
Kör ditt webhotell UNIX/Linux-servrar så kan skapa en fil som heter .htaccess och lägga till ett par rader som visar vilken sida som ska vara "oops-sidan".. ;)
------------------
"Moral är bara en fråga för människor som inte redan befinner sig i helvetet" - Wally
.htaccess filen:
ErrorDocument 404
/404fel.html
Och skapa ett html dokument med ditt meddelande som du döper till 404fel.html, placera den i root i ascii-läge.
Alternativt så skriver du så här i .htaccess:
ErrorDokument 404
"Hoppsan filen är stulen!"
Så lämnar du bara ett meddelande direkt istället.
[Redigerat av PeW den 02 dec 2000]
Kan man inte göra det med Microsoft Personal Web Server?
Men jösses!! :o :q
Det var inte igår man hade detta inlägg??
Men ok hoppas du får ditt svar iaf
//
nordan
Nisseman > Varför ställer du inte den här frågan i PWS forumet istället?
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
Jag vet inte var jag hittade tråden från början, men sen hoppade jag vidare ett par gånger och tappade bort mig helt så jag frågade i en liknande tråd helt enkelt...
Har ni någon lösning eller behöver jag hoppa till PWS?
det finns en fil som heter 404b.htm (eller html, minns inte) som ligger i någon av systemmapparna, (windows).
pilla lite i den, du.
det finns minst en tråd till om detta i pws-forumet om jag inte minns fel.
mvh,
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
if i'm not back in five minutes, just wait longer.</A>
Om det ligger i windows system-mappar rör det väl bara den datorn man ändrar på?
Jag har för tillfället inte PWS installerat men sökte efter 404 i windows-katalogen utan resultat...
Om det ligger i windows system-mappar rör det väl bara den datorn man ändrar på?
Självfallet.
Jag har för tillfället inte PWS installerat men sökte efter 404 i windows-katalogen utan resultat...
Har du inte PWS installerat så finns ju naturligtvis inte PWS-specifika filer på din hårddisk...
------------------
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny