flaerpMedlem sedan aug. 200030 inlägg Jag håller på att pilla ihop ett CGI-script som genererar en HTML-sida, problemet är att vid utskrift av HTML-sidan vill jag ha en sidbrytning efter varje element.
Finns det något sätt att lösa det? Det gör inget om det blir en browserspecifik lösning.
(Ev. något sätt som går igenom en hög sidor och skriver ut dem en och en, men det är inte lika bra - då blir det väl dessutom javascript?)
[Redigerat av flaerp den 13 feb 2001]
SannahMedlem sedan dec. 20002 147 inlägg perl & CGI-forumet?
------------------
Sannah
[Redigerat av Sannah den 15 dec 2007]
flaerpMedlem sedan aug. 200030 inlägg Inte riktigt, så vitt jag kan förstå. Det är i HTML-koden jag vill ha radbrytningen, och det har ingenting att göra med hur koden har genererats.
(Möjligen Javascript-forumet om man måste ta till sådana metoder)
oelbalMedlem sedan jan. 20014 973 inlägg Om jag fattade dig rätt och du skriver i perl så behöver du bara använda \n efter varje element. Då skrivs det ut på ny rad.......
.....eller fattade jag fel, "shit happens" :)
------------------
Rrreeeeeeeeesssspekt
[Redigerat av oelbal den 13 feb 2001]
martinMedlem sedan apr. 2000313 inlägg <br> ?
/ m a r t i n - förstår inte alls hur du menar
------------------
martin.iconmedialab.se
martin@iconmedialab.se
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Var det sidbrytning eller radbrytning?
Sidbrytning går med CSS, men jag är inte riktigt säker på hur många webbläsare som faktiskt implementerar detta:
.sidbrytning {
page-break-before: always;
}
Sen är det bara att ange att ett element har class="sidbrytning". Till exempel...
<table>
<tr class="sidbrytning"><td>Första sidan...</td></tr>
<tr class="sidbrytning"><td>Andra sidan...</td></tr>
</table>
------------------
Crying tears of lead
spangoman - back from the dead!
[Redigerat av spango den 14 feb 2001]
[Redigerat av spango den 16 feb 2001]
flaerpMedlem sedan aug. 200030 inlägg Tack Spango!
Jovisst, sidbrytning var det, skuller på tillfällig sinnesförvirring att det blev radbrytning i inlägget ovan.
Skall prova detta och se om det fungerar! Det var något sådant jag hade i bakhuvudet - så det fungerar säkert med någon browser i alla fall. :-)
[Redigerat av flaerp den 15 feb 2001]