Frågan#1 Hej
Kolla http://MickeA.dynDNS.org/Alltex/Index.asp
Ngt är fel.
Bilderna som "är" som ett frameset är sparade i "interlaced" png-format. Bakrunden i bilden, den mörka blåa, är "#000066".
Samma färg har jag angett på sidan i övrigt, men ändå stämmer det inte, ser ni?!
Vad är det som är fel, har inte vart med om att samma färgkod blir två olika färger förut. Tack !
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inläggDet mörkblåa bakgrundsbilden är #00005B. Troligvis har det blivit fel när du sparat bilden som png.
Läckert, tack, det stämde bra.
Men nu kom jag på ett annat prob. som inte har med saken att göra, men pallar inte posta en ny tråd...onödigt...
Men iaf, på sidan man kommer till med länken ovan, är en tabell:
<%
Response.Expires=-1000
%>
<html>
<head>
<title>Main</title>
<link rel="stylesheet" href="css/style.css" type="text/css">
<script type="text/javascript" src="css/scripts.js"></script>
</head>
<body class='index'>
<table border='0' bordercolor='#ffffff' cellpadding='0' cellspacing='0' align='center' style="vertical-align: middle; width: 800px; height: 471px;">
<tr align='center' style="vertical-align: middle;">
<td>
<iframe name='main' src='tableindex.asp' width='800' height='471' frame='0' frameborder='0' scrolling='no' nomargin></iframe>
</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
"tableindex.asp" är filen som öppnas, det är själva sidan, menyer mm. i en tabell.
Den första i index.asp får jag inte centrerad hur jag än bär mig åt.
har provat både align/valign i td/tr taggen och även style, men de vill inte bli "middle", bara centrerad. Vad har jag gjort för fel?!
Tack !!!
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inläggVad är det du vill ha centrerat? Hela sidan? Tabellen? Innehållet i nån cell?
Ska den vara centrerad i vågrätt eller lodrätt?
på indexsidan har jag ju en iframe, på den är det alltså EN TABELL med EN RAD och EN CELL.
Hela den tabellen vill jag ha centrearad både lodrätt och vågrätt.
är du med äbttre nu?
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inläggok, tack ;) Det skumma är jag att brukar lägga mina sidor så, har använt samma kod som tidigare, men ändå funkar det inte....