attilaMedlem sedan sep. 2000127 inlägg Jag har filat på en stadsportal ett tag, och snart ska den ha premiär. Dock ser den ut som fan i Netscape. Jämför i MSIE och Netscape 4.7 & 6 så förstår ni vad jag menar.
Adressen är www.solstaden.nu/index.shtml
Filnamnet måste vara med.
Fel: Sidan är inte 100% i "height", det är för stor mellanrum mellan menyn och resten av sidan, etc
Jag lyckas inte komma på vad jag ska göra för att fixa till det. HJÄLP! ;(
------------------
/Attila
PutteMedlem sedan aug. 2000210 inlägg Bara för att påpeka en liten sak så tycker jag att du ska sätta in css-mallen även i forumet. Såg lite knäppt ut nu. ;)
Annars en fin sida. Har tyvärr inte netscape och tänker inte skaffa det heller så jag kan inte hjälpa dig.
------------------
Du skall icke hava sex med din moder ty du kan bli far till din broder.
attilaMedlem sedan sep. 2000127 inlägg HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP
------------------
/Attila
attilaMedlem sedan sep. 2000127 inlägg Ok, det mesta (och värsta) verkar ha löst sig. Mitt stora, kvarvarande problem är att sidan vägrar vara 100% i "height".
Vadan detta?
Tack på förhand!
------------------
/Attila
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Det är knappast något stort problem. Problemet med att man inte ser rubrikerna i menyn är större.. men iaf, testa med att lägga in en genomskinlig bild under navigationen med height på 100%.
------------------
webmaster resources
SimpaMedlem sedan aug. 20002 992 inlägg Ja fin sida :)
Lyssna på matti netscap stöder inte tomma tabeler och där av felt med den halva menyn :)
css, problemet, ja hmm *ropar på erik eller Tor*
------------------
Jag måste vara en riktig idiot - Läst hela Simpas troligen meningslösa inlägg...
Citerar mig själv.
height=".." i <table> ingår inte i standarden. Jag tror det är därför Netscape har lite halvdant stöd för det.
Sen vad var det för CSS fel?
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
En tokig sak..
bgcolor="305F7F" ska vara bgcolor="#305F7F". :)
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
attilaMedlem sedan sep. 2000127 inlägg Tack för hjälpen. Ska kolla era råd så fort jag käkat ;)
Angående det som ser knepigt ut - jag har ett antal fixar om inte är uppladdat än - bland annat menyn.
------------------
/Attila
attilaMedlem sedan sep. 2000127 inlägg Hmm, det verkar som om ni får vara tydligare för att dumhuvudet attila ska fatta. Exakt vart ska pixeln ligga, ska pixeln definieras som 100% osv?
------------------
/Attila
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Du kan testa att lägga in height="100%" i den sista cellen (den som skall gå hela vägen ner). Risken är att det du får en scrollbar i NN.
Du kan också lägga in några <br> i den nedersta cellen så kanske det blir lite snyggare i Netskräp...
/Tor
------------------
TorWeb
-------------------
torMedlem sedan aug. 200011 inlägg Du har glömt textalernativ för dina bilder, inte bra. Annars ser den ganska bra ut.
Lite liten text möjligen...