webForumDet fria alternativet

låsa tabell bred

5 svar · 405 visningar · startad av erka

erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Jag undrar om det finns något sätt att låsa en tabell från att ändra sig i storlek i pixlar. Jag arbetar med dreamweaver och försöker göra templates för personer som bara ska uppdatera text, problemet är att om de skriver in löpande text så utvidgas tabellen fast den är ställd på 340pixlar bredd..

Någon ? tacksam

------------------
1 Man, 1 Million dead, The odds are just about even - Ash

Erik JuhlinMedlem sedan maj 200010 687 inlägg

Om det bara är text så ska inte tabellen utvidgas. Är det inte så att det bara är i Dreamweaver det blir så?

PS. Inlägget passar nog bäst här.. :)

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

Erik JuhlinMedlem sedan maj 200010 687 inlägg

Det är inte så att du inte har några mellanslag, eller har hårda mellanslag ( )?

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

addeMedlem sedan jan. 2000120 inlägg

om ordet du skriver är längre än pixlarna tex tabellen är 300px och ordet du skriver är 350px långt så kommer tabellens storlek att ändras. men om du har många korta ord vilket vi antar att du har så kommer texten att brytas lagom så att allt får plats.

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag tror att felet beror på att du har flera celler i bredd och att du inte angivit bredden på en av dessa. Det räcker inte med att ange bredden på en cell.

/Tor

------------------
TorWeb
-------------------

erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg

ursäkta å tack ! =)

jag hade tillfälligt hjärnsläpp som beror på aldeles för lite sömn.. **morrar åt min jvla granne som hade livat syriansktbrölopp halva natten**

Det var så att när jag testade skrev jag inte med några mellanslag utan aklsdnlkajsdklaasdjkhajskdhjaksdaskjdhakjsdasjdk typ, då fattar han ju inte vart han ska bryta...

**skämms**

logiskt och korkat av mig å missa..

men man är ju bara man... ;)

------------------
1 Man, 1 Million dead, The odds are just about even - Ash

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)