freemanMedlem sedan juni 200327 inlägg Hej
Jag har ett value som ser ut så här.
value="namn, tlfn: 08-1234567, e-mail: namn@namn.se"
Hur får jag att e-mail: namn@namn.se är klickbar? helst vill jag bara att e-mailen ska stå och när man klickar på den ska surfarens e-mail program starta.
/mvh Niclas S
Detta har ej med ASP att göra, men så här ser koden ut:
<a href="mailto:namn@namn.se">namn@namn.se</a>
freemanMedlem sedan juni 200327 inlägg Alltså jag har en checkbox som heter namn1
När man klickar i den skickas dens value till en databas som består av namn, tlfn och e-mail. Om jag använder koden ni skrev så slutar valuen iom att " använder i <a href="
/mvh Niclas S
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Då måste du nog visa lite mer kod... att lägga in en <a>-tagg i checkboxens value verkar inte riktigt smart. Syftet är väl att du senare ska kunna skriva ut mail-adressen genom att hämta den från databasen? Din första fråga är inte helt logisk, eftersom du inte göra en value "klickbar"...
freemanMedlem sedan juni 200327 inlägg Så här ser koden ut för inmatining utav checkboxen.
<td><input type="checkbox" name="namn1" value="namn1 namn, tlfn: 08-123456789, e-mail, [email]namn1@namn.se[/email]></a><b>> Ambjörn </b></td>
så här ser koden ut när jag hämtar informationen
tr>
<td colspan="2"><b>Information: </b><%=Replace(RS("nyhet"),vbCrLf,"<br>")%><br><br>/ <%=RS("namn1")%> <%=RS("namn2")%>
<tr>
Här hämtar jag namn1 eller namn2 beroende på vilken som är ikryssad.
/mvh Niclas S
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Kan du inte göra så här då:
<input type="checkbox" name="namn1" value="namn1 namn, tlfn: 08-123456789, e-mail, <a href='mailto:namn1@namn.se'></a>
freemanMedlem sedan juni 200327 inlägg Det fungerade med ' istället för ". Tack!