Vide Medlem sedan dec. 1999 8 577 inlägg Frågan 19 juni 2003 12:50 #1 Hej!
Jag har lager som ibland lägger sig över formulärselementen, när detta sker så läggs formulärselementen över lagret och detta ser väldigt fel ut.
Hur skall jag göra för att lagret alltid hamnar överst oavsett? Jag har testat att lägga formulärselementen i en div och satt ett lägre z-index än lagret, men detta fungerar inte.
Mvh, Vide
Web-Tor Medlem sedan nov. 2000 13 890 inlägg Efter 7191 inlägg borde du ha lärt dig att man ska börja med att söka. §e
Vide Medlem sedan dec. 1999 8 577 inlägg Vilket jag vet, och även har gjort. ;)
Men eftersom jag inte hittade någon lösning genom att läsa igenom dom inläggen så var det sista alternativet att skriva ett eget. §jr
Web-Tor Medlem sedan nov. 2000 13 890 inlägg Vide Medlem sedan dec. 1999 8 577 inlägg Så efter att jag läst igenom trådarna och trådarna länkade i trådarna är att det inte går!?
Det är alltså en inbyggd feature (som MS skulle sagt) att det är windowselement och inte ett HTMLelement.
Det ända sättet att komma runt det är att sätta en div runt elementet och göra den hidden?
Men!
Kollar jag på Milonics menyer så fungerar dom klanderfritt även med select-taggen, hur kommer det sig?
Web-Tor Medlem sedan nov. 2000 13 890 inlägg Det fanns väl en javascript-lösning också?
Milonics :q
Vide Medlem sedan dec. 1999 8 577 inlägg Hans meny fungerar ypperligt här:
http://www.milonic.com/menu/overforms_sample.php
Hittade inte något javascript, får väl gå igenom inläggen igen.