webForumDet fria alternativet

Bakgrundsbilder på mac

4 svar · 369 visningar · startad av a

aMedlem sedan maj 2000755 inlägg

Hejhej!

Undrar om det är någon som vet om det finns något käckt sätt att komma runt det faktum att det tar väldigt lång tid för bakgrundsbilder att visas på mac, sidan laddas väldigt långsamt om jag använder bakgrundsbild på mac men på pc går det mycket snabbt. Man kan förstås lösa det så att man visar olika innehåll beroende av plattform (något som jag får göra om det inte finns ett sätt att ta sig förbi problemet).

Det handlar om en liten bild (6*1 pixel)som bara är några bytes stor kan väl tilläggas.

Något tips på lösning?

- Maria

CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Jag har märkt att fler små bilder tar längre tid än större, då bilden måste repeteras så många gånger. Själv brukar jag göra bilderna mycket större och har då inga problem med fördröjning i repetitionen, så även om bilden är större så laddar den fortare än en mindre bild.

------------------
/Petra
Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade

MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Läste någon gång för nåt år sedan att bilden bör vara minst 60x60 (50x50?) pixlar stor för att den inte ska sega ner macen.

------------------
mk.st - Hur många länkar till dig?

aMedlem sedan maj 2000755 inlägg

aha, tackar för tipsen Petra och Matti! skall göra två olika bakgrunder för mac och pc och testa.

Erik JuhlinMedlem sedan maj 200010 687 inlägg

Egentligen är det nog bäst att bara ha 60x60 bakgrunden. Slöa PC-datorer kan nog också få problem med det..

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)