webForumDet fria alternativet

Fixad textstorlek ???

3 svar · 218 visningar · startad av Metalshields

MetalshieldsMedlem sedan juni 20031 inlägg

Behöver lite hjälp med en grej , det är så att jag kör med layers samt tabeller när jag gör min hemsida ..

Nu är det så att vi har olika inställningar i explorer tex under "visa" - fliken och textstorlek.

När jag bestämmer en position i min <div> - tagg så hamnar den inte på samma ställe om man har "mellan" inställt på textstorlek som om man har "störst" (naturligtvis).

Går det att bestämma eller göra så att textstorleken är bestämd för en hel sida ??

spangoMedlem sedan juni 20006 147 inlägg

Nix. Om man ändrat textstorlek har man förmodligen en god anledning, och då är man nog (= får man lov att vara) beredd att saker och ting kan se lite konstiga ut.

Inte för att det bör spela någon roll vid absolutplacering. Vad använder du för enhet för att positionera lagret?

bymarieMedlem sedan aug. 20022 252 inlägg

Du menar att textstorleken inte ändras även om man ändrar storlek under "visa"?

mikkeXMedlem sedan aug. 2002490 inlägg

Om du använder pixlar helt och hållet i din stilmall så ändras inte visningen i internet explorer - i övriga moderna webbläsare så kan man dock ändra textstorlek ovasett vilken enhet man valt.

Dock, som sagt, bör du koda dina sidor så att man kan skala texten så att innehållet är tillgängligt för de som behöver ha större text.

123 ms totalt · 3 externa anrop · cache AV · v20260731051352-full.56cc9887
0 ms — hämta statistik (cache)
0 ms — hämta forumlista (cache)
119 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)