Hur kan man göra så att en text länk blinkar i både explorer och netscape om det inte fungerar med båda så går det bra om den bara fungerar med explorer.
Finns det någon html tagg så fixar det?
6 svar · 404 visningar · startad av Gimbo
Hur kan man göra så att en text länk blinkar i både explorer och netscape om det inte fungerar med båda så går det bra om den bara fungerar med explorer.
Finns det någon html tagg så fixar det?
Jag tror du har lite otur med dig. Om jag inte mins fel så finns det en tagg som gör att text blinkar, men den fungerar bara i NS, men jag är inte helt up to date, men de nya taggarna så vem vet, det kankse finns en.
------------------
Forumledare, webForum
Kilobäver! Ordet som räddar liv!
I explorer går det om du lägger in style="text-decoration: blink;" i din <a> taggen.
------------------
Vem släckte lyset?
Det enda sättet man kan göra det med HTML är med taggen <blink>. Fast den finns inte med i någon standard och enbart Netscape 4 och möjligtvis äldre versioner har stöd för det. Netscape 6 och Internet Explorer har alltså inget stöd för det..
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
Märkte det när jag läste igenom saker och ting lite mer ;)
Not implemented står det där om läser lite nogrannare... *harkel*
I CSS-1 specifikationen från w3c finns dock blink med och jag trodde att IE stödde level 1 fullt ut.
------------------
Vem släckte lyset?
[Redigerat av Engine^ den 14 jan 2001]
De enda webbläsarna som stöder CSS Level 1 är Mozilla (Netscape 6) och Internet Explorer 5 till MacOS. Men du har faktiskt rätt i att man kan använda text-decoration: blink.
Fast jag vet inte själv om jag tycker det är särskilt bra..
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/