S silfver Medlem sedan apr. 2003 12 679 inlägg Frågan 23 maj 2003 15:58 #1 använder mig av den här koden:
<!-- Start
function openWin(page){
myWin = open(page,"pop_up","width=500,height=510,status=yes,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no");
return false;
}
// End -->
kan jag på något sätt ändra värderna "width=500" och "height=510" till ett värde som anpassar bilderna till dess storlek? Eller någon av er här kanske har en bra kod till PHP?
Har även tillgång till php så det funkar också.
Mvh
G GunnarD Medlem sedan juni 2001 4 290 inlägg Ett popup script som jag använder är följande vet inte var jag har fått det ifrån men det fungerar :) :
function popup(url,name,wwidth,wheight) {
window.open(url,name,'width='+wwidth+',height='+wheight+',scrollbars=yes,status=yes,resizable=yes');
}
S silfver Medlem sedan apr. 2003 12 679 inlägg Hur ska man göra i länkarna då?
Eller, kan du inte ge mig ett exempel med en bildlänk också?
mvh
Edit:
Såhär kan det se ut om man använder mitt script:
<a href="sida.htm" onClick="return openWin('http://silfver.se/sida.htm ')" target="pop_up">SilfverIZER</a>
S Sebbe Medlem sedan jan. 2003 2 285 inlägg Så här kan det se ut till slut.
function popup(url, namn, wwidth, wheight) {
window.open(url, namn, "width=" + wwidth + ",height=" + wheight + ",scrollbars=yes,status=yes,resizeable=yes")
}
------------------------
<a href="#" onclick="return popup('sida.html', 'namn', 500, 400);">
Peeer Medlem sedan mars 2002 5 907 inlägg Om du använder Gunnars funktion ovan så anropas den med något sådant här.
<a href="[b]url_till_bild[/b]" onClick="return popup('', '[i]pop_up[/i]',[b]bredd[/b], [b]höjd[/b])" target="[i]pop_up[/i]">SilfverIZER</a>
Höjden och bredden kan du ju ta reda på dynamiskt genom php-funktionerna imagesx() och imagesy()
r/ ändrade lite. Fungerar förhoppningsvis bättre :)
S silfver Medlem sedan apr. 2003 12 679 inlägg tackar, ska testa :] <php imagex() imagey() p> ? :P
G GunnarD Medlem sedan juni 2001 4 290 inlägg Ett sätt att anropa den är:
<a href="javascript:popup('/disclaimer.phtml','1',400,200);" >disclamier</a>
S silfver Medlem sedan apr. 2003 12 679 inlägg hm. kanske bättre att gå till php-forumet och fråga om något som fixar storleken och allt automatiskt.
Skarre Medlem sedan apr. 2001 2 427 inlägg