webForumDet fria alternativet

Label till text?

5 svar · 218 visningar · startad av Evalotta

EvalottaMedlem sedan maj 20033 inlägg

Hej,

Jag har skapat en label i en div-tag. När man sen drag'n drop:ar den till en cell i en tabell uppstår problemet. Har lagt in en input i cellen, men den läser bara av text. Hur gör jag för att ändra label:n som jag drar dit så att input-fältet känner av texten som finns på labeln?

Eftersom jag är helt ny på detta hoppas jag att jag använt rätt ord så att ni förstår vad jag menar. ;-)

/Evalotta

DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg

Är i mitt tröga tillstånd igen så visa gärna lite kod.

Välkommen till webForum :)

Här skapar jag div:en:
<p>
<div id="b" style="position:absolute">
<label>TOC 2 </label>
</div>
<br></p>

Och jag drar den till denna cell:
<td><input name="txt1" type="text" id="txt1"></td>

Säg till om du vill se mer!

DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg

Vad menar du med drag'n drop:ar? Menar du i en editor, eller är det ett dhtml bôs(lager). Hänger inte alls med, tyvärr.

PepeJeriaMedlem sedan feb. 2003774 inlägg

Drar texten i labeln till fältet? :q

Du får förklara lite bättre...

Ok, ska försöka omformulera frågan. Utgår då från att man är i browsern. Där finns det en text som man ska kunna klicka o dra till en cell i en tabell, när detta är gjort ska man klicka på en submit-knapp. Så här är det meningen att det ska fungera.

I koden: ett javascript hanterar drag'n drop - som funkar med lager. I en cell i en tabell har jag lagt en input-tag som jag vill ska känna av när man släpper lagret där. Hur gör jag för att input-tagen ska känna av att jag släppt lagret just där? Eller rättare sagt, vad lagret innehåller?

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)