Försöker få till så att min sidfot alltid ligger längst ner på sidan oavsett om man inte fyller sidan helt.
Som det är nu så hamnar sidfoten mitt på sidan om jag bara har text dit.
Är det däremot massa text hamnar den längst ner som jag tycker är rätt.
Min fråga är då hur får jag den att ligga längst ner även om jag inte fyller ut sidan? Går det?
Har provat med height och width i body-taggen men det gjorde ingen skillnad.
Jag har ungefär samma problem. Jag skulle vilja att en tabell vr 100% hög och fyllde ut ett vitt mellanrum mellan en meny och en kant jag har. Det går ju att specifiera och bestämma det med antalet pixlar, men vi vill ju ha det i procent, och då 100%!
Men Dino, ta en titt på denna bild: https://www.dileno.hel.nu/gst/1.gif
Min meny kommer definitivt inte att vara så där stor, nu har jag enbart lagt till en massa länkar för att det ska se symmetriskt ut på startsidan. Alla undersidor kommer ju att vara olika höga beroende på texten som finns på de sidorna, och beroende på hur höga de är så vill jag ex. kunna använda mig av en tabell som fyller ut avståndet underkant meny till övre underkant.
Jag har funderat på att använda mig av en iframe men ser det ej som ett alternativ..
soderlund kan du på bilden du skickad rita in pilar för vad du menar, förstår inte riktigt vilken del du pratar om. Är antagligen väldigt trög eller väldigt trött.
Det som är markerat i rött är den tabellen som jag vill ska vara 100%, oavsett hur hög tabellen med innehållet är (en tabell jag inte tagit med i koden..).
red// Fattar nu. Har kollat på hela koden, tagit bort en del kod fel, men förstår faktiskt inte varför det inte fungerar. Verkar va browser specifikt för det fungerar i Mozilla.