webForumDet fria alternativet

Align i tabell

4 svar · 211 visningar · startad av MickeA.com

MickeA.comMedlem sedan feb. 20034 528 inlägg

Hej

Har en tabell med ett formulär.

Till vänster i en cell har jag "Tecken Kvar: " ( det hela ligger under en cell som innehåller en <textarea>)

Nu till höger i samma cell vill jag ha en textruta, den har jag klar, men det är sj'lv align'en jag inte får till, tack.

Det går ju att göra två celler, men jag får inte till det heller.

m_soderlundMedlem sedan sep. 20024 733 inlägg

De flesta här på wF instämmer: show us your code. ;)

And here it comes ; ))

<div align="left" valign="top">
<table border="1" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
      <form action="ny_nyhet.asp?action=skicka" method="post" target ="_self">
		<tr>
		<td height="10" width="100%" align='left' valign="top"><font face="verdana" size="1" color="#000000"><b>Ditt Namn:</b><br><input type="text" name="forfattare" size="30" maxlength="35" onKeyUp="checkLength(this,this.form.text1,35);" onKeyPress="checkLength(this,this.form.text1,35);">&nbsp;<input type="text" name="text1" size="2" value="35" disabled onFocus="this.blur();"></td>
		</tr>
		<tr><td width='100%' height='5'></td></tr>
		<tr>
		<td width="100%" align='left' valign="top"><font face="verdana" size="1" color="#000000"><b>Nyhet:</b><br><textarea name='meddelande' cols='34' rows='10' maxlength='200' onKeyUp="checkLength(this,this.form.text2,200);" onKeyPress="checkLength(this,this.form.text2,200);"></textarea></td>
		</tr>
		<tr><td align='left' valign='top'><font size='1'>Tecken Kvar:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<input type="text" name="text2" size="3" value="200" disabled onFocus="this.blur();"></td></tr>
		<tr><td width='100%' height='10'></td></tr>
		<tr>
		<td height="10" width="50%" align='left' valign="top"><input type="submit" name="knapp" value="Lägg Till">&nbsp;&nbsp;&nbsp;<input type="reset" name="knapp" value="Rensa"></td>
		</tr>
		</form>
		</table>
		</div>
PepeJeriaMedlem sedan feb. 2003779 inlägg

...och exakt vad är problemet?

Kan försöka illustrera

--------------------------------

TEXTRUTA

--------------------------------
Tecken Kvar: |||||

"|||||" motsvarar alltså den lilla textrutan där antal tecken står.

Så r det nu, jag vill alltså att "Tecken kvar" ska börja i vänsterkanten på textrutan och att själva textrutan som vidsar antalet tecken ska vara till höger.

Hänger ni med bättre nu?

Genererad på 374 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb