webForumDet fria alternativet

Problem med CSS

10 svar · 301 visningar · startad av Type

TypeMedlem sedan mars 20021 340 inlägg

Hej!
Jag har väldiga problem.
Sitter själv i IE6 och där får jag allt o bli asbra. Sen funkar det hyffsat i Mozilla... Opera blir knas. Likaså IE5.1 för Mac. IE5 för PC blir inte heller perfa direkt.

Jag blir tokig, hade min hemsida gjord i tabeller förut o då såg det bra ut överallt tror jag.

Nu hamnar lixom lagren inte alls bra i MACs version av IE.
Jag som trodde det skulle bli bättre om jag körde css-standard....

ajaj. Någon som känner för att hjälpa till?
Jag har verifierat koden som xhtml strict 1.0 och CSS:en som CSS2 eller vad det nu kan heta...

Jag skickar med en skärmdump tagen av gästboken i IE för MAC.

Nähä. det gjorde jag inte alls :)
Nu då kanske.

Sidan hittar du här:
http://lowlife.dyndns.org/erik/straxunder/nygastbok/gastbok.php

straxunderbild.jpg
PepeJeriaMedlem sedan feb. 2003779 inlägg

Min erfarenhet av IE 5 Mac är att den är alldeles för buggig för att stödja. Tyvärr.
Men har man massor med tid kan man ju försöka fixa till det...

men det gäller väl bara lager? Jobbigt juh.

Gäller det mesta de har implementerat. Känns som om man jobbar med en alpha.
Css:en är buggig, html:en är buggig. Och så fort man ska göra något med DOM så är det bara att glömma...

men varför kan inte alla följa standarden bara? Vore inte så himla svårt tycker jag.. Vet någon när en bättre version av IE6 kommer ut som följer standarden lika bra som Mozilla tex... nu måste man ju koda olika för dem...

Jag tycker du ska koda på o strunta i IE 5 MAC. Du kan ju inte skrota det du gjort som funkar i 99% av alla moderna läsare bara för att IE 5 MAC suger.
På Mac finns ju idag, firebird, safari, mozilla, netscape som är sååå mycket bättre.

mikkeXMedlem sedan aug. 2002490 inlägg

Det är väldigt stor skillnad på de olika "5:orna" på mac - 5.0 är inge vidare, 5.1 är däremot mycket bra.
Internet Explorer är utdöende på mac plattformen som det ser ut nu - Camino eller Safari tar mer och mer andelar.

Min erfarenhet av 5.1 är tyvärr lika bedrövligt som 5.0. Bara testa att skapa lite formulär element dynamiskt (== mardröm)

mikkeXMedlem sedan aug. 2002490 inlägg

PepeJeria skrev:

Min erfarenhet av 5.1 är tyvärr lika bedrövligt som 5.0. Bara testa att skapa lite formulär element dynamiskt (== mardröm)

Lite OT, men detskulle vara kul att veta lite mer exakt vad det är som du har haft problem med.

Tex skapa en textarea dynamiskt (med DOM), och sätt content i den. Prova att sätta olika attribut oxå med setAttribut, buggar fett...
Har för mig att selekteringen inte stämde, osv...

Genererad på 379 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb